سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
محدود کردن عملکرد دفاتر پخش/

بابائیان: با تعدد دفاتر پخش رقابت و خلاقیت در اکران بیشتر می‌شود

dariush-babaian

یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما مصوبه جدید کانون پخش کنندگان را به نفع سینما در زمینه اکران دانست.

یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما مصوبه جدید کانون پخش کنندگان را به نفع سینما در زمینه اکران دانست.

داریوش بابائیان تهیه‌کننده و مدیر شرکت پخش شکوفا فیلم درباره مصوبه کانون پخش‍‌‌‌‌‌‌‌ کنندگان مبنی بر هر دفتر پخش تنها می‌تواند ۴ فیلم در طول سال روانه اکران کند، به سوره سینما گفت: من موافق این طرح هستم چراکه در حال حاضر تعدادی از دفاتر پخش هستند که با امکانات بسیار خوب در تلاشند تا به بهترین شکل آثار سینمایی را روانه اکران کنند اما به علت انحصار پخش در یکی دو دفتر آنچنان که باید دفاتر دیگر نمی‌توانند رقابت مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: انباشته شدن فیلم‌های سینمایی در یکی دو دفتر خاص عرضه و تقاضا را عادلانه نمی‌کند و در اکران کندی ایجاد می‌شود. به علت عدم اطلاع و نبود بررسی مناسب تصور می‌شود بیشتر دفاتر پخش توان امکاناتی را برای اکران قابل توجه آثار را ندارند اما واقعیت چنین است، دفاتر پخشی که فعال هستند زیرساخت‌های مناسب را دارند و تعدادی هم که از این توان برخوردار نیستند خود به خود از چرخه اکران کنار می‌روند.

بابائیان افزود: با این طرح به نظرم اگر دفتر پخشی خواهان ادامه کار و رقابت مناسب باشد زمینه برایش فراهم می‌شود. در این صورت اجبار در خلاقیت تبلیغاتی و نوگرایی در نحوه عرضه و معرفی آثار به مردم پیش می‌آید با این رقابت روز به روز دفتران پخش توانمند بیشتر خواهند شد. فیلمسازان نیز برای اکران فیلمهای خود گزینه‌های بیشتری خواهند داشت که منحصر به چند دفتر خاص نخواهند بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>