سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب
محدود کردن عملکرد دفاتر پخش/

اسماعیلی: مصوبه کانون پخش‌کنندگان فرصتی برای دفاتر پخش کم‌کار است

habib-esmaeeli

یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما محدود کردن دفاتر پخش را در جهت انسجام و فعال شدن تعداد بیشتری از دفاتر و دوری از انحصار طلبی قلمداد کرد.

یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما محدود کردن دفاتر پخش را در جهت انسجام و فعال شدن تعداد بیشتری از دفاتر و دوری از انحصار طلبی قلمداد کرد.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما و دفتر پخش فیلمسازان مولود، درباره مصوبه کانون پخش کنندگان مبنی بر اینکه هر دفتر پخش در طول سال می‌تواند تنها ۴ فیلم روانه اکران کند به سوره سینما گفت: در این طرح نیت کانون پخش کنندگان این بوده که دفاتر پخشی که به دلایل مختلف کم کار یا غیر فعال شده‌اند دوباره به چرخه اکران بازگردند و فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس شکایات و گلایه های تعدادی از دفاتر پخش مورد بررسی قرار گرفت که از اینکه چند دفتر پخش محدود فعالیت زیادی دارند و در طول سال فیلمی به آنها نمی‌رسد شاکی بودند. با این مصوبه فرصتی به دفاتر پخش غیر فعال و کم کار داده می‌شود تا بتوانند خود را ثابت کنند و در صورت توان بازیابی شوند و فعالیت خود را بیشتر کنند. که اگر این قضیه اتفاق نیفتاد مطمئنا کانون تصمیم دیگری خواهد گرفت.

اسماعیلی افزود: دفاتر پخشی که در طول سال فعالیت زیادی دارند و اعتماد فیلمسازان را به خود جلب کرده‌اند بی شک از توانمندی قابل قبولی برخوردار هستند که توانسته اند با نگاه کارشناسانه زمینه فعالیت خود را گسترش دهند.اما از آنجا که مثلا در دهه ۶۰  تعداد زیادی دفتر پخش فعالیت مناسبی داشتند با این طرح و تعدد دفاتر پخش فضای رقابت و خلاقیت در امور اکران بیشتر خواهد شد. هر دفتر پخش بر اساس توانایی و امکاناتی که داشته باشد می‌تواند فیلم اکران کند و اگر این توانایی را نداشته باشد خود به خود از چرخه اکران کنار گذاشته می‌شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: با محدود شدن دفاتر پخش، دفتر ما نیز ضرر می‌کند چرا که ما هر سال سعی می‌کردیم حدود ۷ یا ۸ فیلم را اکران کنیم و در این آمار اغلب فیلم‌های فرهنگی در اولویت کاری ما قرار می‌گرفتند. اما از آنجا که این طرح در کانون پخش  با نگاه کارشناسی تصویب شده و در جهت انسجام و وحدت این صنف سینمایی بوده ما تابع هستیم و امیدواریم که طرح جواب مثبت بدهد.