سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب
مجید اوجی:

«باغ سرهنگ» یک طنز ویژه برای تلویزیون است

sam-02

مجید اوجی سریال «باغ سرهنگ» یک مجموعه متفاوت در کارنامه خود و همسرش معرفی کرد.

مجید اوجی سریال «باغ سرهنگ» یک مجموعه متفاوت در کارنامه خود و همسرش معرفی کرد.

اوجی به سوره سینما گفت: بعد از ماه محرم، سریال «باغ سرهنگ» از شبکه تهران روی آنتن می رود. فلورا سام متن این مجموعه را در مدت سه ماه و نیم نوشت و ما در دی ماه سال گذشته برای شروع کار آمادگی داشتیم، اما به خاطر برخی مسائل مالی، نتوانستیم آن زمان اقدام کنیم. مراحل پیش تولید در اسفند ماه به پایان رسید و سریال را در فروردین کلید زدیم. تصویربرداری تا اواسط مرداد به طول انجامید. تدوین را به صورت همزمان انجام می دادیم و سریال از مدت ها پیش آماده پخش است.

وی افزود: از مجموعه ای که تحویل داده ایم، رضایت خاطر دارم. بازیگرانی حرفه ای با ما همکاری داشتند و هر کس سر جای خود قرار گرفته بود. خانم سام اولین بار نبود که طنز می‌نوشت و این متن را به شکل ویژه نوشت.

اوجی در پاسخ به این سوال که آیا برای شروع کار جدید خود صرفا منتظر دست به قلم شدن همسرش باقی مانده، گفت: من ۳۵ سال است تهیه کننده هستم و خانم فلورا سام تنها دو سال است که کارگردانی می‌کند. در زمینه نویسندگی برای تلویزیون هم ۸ سال است که فعال شده است. ضمن اینکه در چند سال اخیر من سه مجموعه را تهیه کردم که متن آن را نویسندگان دیگری نوشته بودند. بنابراین همکاری من و همسرم کاملا به صورت حرفه ای برقرار می شود. من از روی منطق و با نگاهی حرفه ای اعتقاد دارم که ایشان از بهترین نویسندگان این سال های تلویزیون است. کسی که با بایدها و نبایدهای تلویزیون آشناست و شناخت و درک صحیحی از همه آنچه مورد نیاز است، دارد. وقتی چنین نویسنده ای در کنار من است، چرا باید با او کار نکنم؟ ضمن اینکه سلیقه ایشان به نگاه من نزدیک است.

مجید اوجی با اعلام این موضوع که فعلا برای تهیه سریال ویژه نوروز تصمیمی نگرفته توضیح داد: اگر متن خوبی در اختیار داشته باشم، شروع به کار می کنم. خود را به ژانر خاصی محدود نمی کنم. یک متن مذهبی می تواند اجتماعی هم باشد و به یک متن اجتماعی در صورت برخورداری از رگه های طنز، خدشه ای وارد نمی شود. منتظر دریافت یک پیشنهاد خوب هستم تا کارم را شروع کنم.

سریال باغ سرهنگ به تهیه کنندگی اوجی و کارگردانی فلورا سام داستان یک خواننده جوان است که برای ضبط آلبوم موسیقی خود دچار مشکل مالی شده است. او تصمیم می‌گیرد با عقد نامزد خود از وام ازدواج برای حل مشکلش استفاده کند. بعد از عقد، آنها برای اینکه جایی برای زندگی ندارند تصمیم می‌گیرند از باغ متروکه سرهنگ که از اقوام دور است برای زندگی استفاده کنند. مجید صالحی، نیما فلاح، محمد مطیع، مریم سعادت، سحر ولدبیگی، افسر اسدی، شمسی فضل الهی و فرهاد بشارتی بازیگرانی هستند که دراین سریال حضور دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>