سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب
محدود کردن عملکرد دفاتر پخش/

منبتی: مصوبه کانون پخش‌کنندگان بازدارنده و به ضرر سینماست

hadi-monabati

یک مدیر سینمایی طرح جدید کانون پخش‌کنندگان را به ضرر دفاتر پخش فعال دانست و اجرای چنین طرحی را باعث گسترش واسطه‌گری برشمرد.

یک مدیر سینمایی طرح جدید کانون پخش‌کنندگان را به ضرر دفاتر پخش فعال دانست و اجرای چنین طرحی را باعث گسترش واسطه‌گری برشمرد. 

سید هادی منبتی  مدیرعامل موسسه تصویر شهر شهرداری درباره مصوبه جدید کانون پخش کنندگان مبنی بر هر دفتر پخش تنها میتواند در طول سال ۴ فیلم را روانه اکران کند به سوره سینما گفت: معتقدم این مصوبه بازدارنده است و به نفع سینما در زمینه اکران تمام نمی‌شود.

وی ادامه داد: دفاتر پخشی که در طول چند سال اخیر موفق عمل کرده‌اند، این موفقیت و توانمندی را بر اثر تجمیع چند دفتر پخش و نگاه کارشناسانه به دست آورده‌اند. اما به نظر می‌رسد با این طرح قرار است این دفاتر پخش فعال نیز مانند دیگر دفاتر غیر فعال کم کار و بی‌رمق شوند.  بسیاری از دفاتر پخش غیر فعال که مدتهاست هیچ تلاشی نسبت به نوآوری و فراهم کردن امکانات تبلیغاتی نو و جدیدی ندارند چنین اقدام و طرحی عملا مانع از تاثیر گذاری دیگر دفاتر پخش فعال می‌شود. در یکی دو سال اخیر قرار شد هر دفتر پخش تنها ۸ فیلم را می‌تواند اکران کند اما این طرح موفق نبود.

وی در پایان گفت: آن طرح نیز باعث شد دفاتر پخش فعال برای پخش برخی از فیلم‌های یک قرار داد صوری با  دفتر پخشی دیگر بنویسد و فلان فیلم را روانه اکران کند. از این رو واسطه گری و چنین مسائلی اتفاق میافتد. در نهایت گمان می‌کنم این طرح موفق نخواهد بود. باید دانست تعدد دفاتر پخش فعال متکی به تلاش خود دفاتر پخش و فراهم کردن زیرساخت‌ها با نگاه کارشناسانه و بهره بردن از ایده‌های نو در تبلیغات و غیره است.