سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آبان ۱۳۹۲ در ۲:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب
اغلب مجموعه‌های مناسبتی تک بعدی هستند/

جلالی تبار در یک نقش تازه در تلویزیون

IMAGE634793499242277123

بازیگر مجموعه «رخنه» تاکید کرد نقشی متفاوت با تجربه‌های قبلی‌اش را در این مجموعه بازی می‌کند.

بازیگر مجموعه «رخنه» تاکید کرد نقشی متفاوت با تجربه‌های قبلی‌اش را در این مجموعه بازی می‌کند.

علیرضا جلالی تبار به سوره سینما گفت: قرار است در سریال «رخنه» به کارگردانی حسین تبریزی بازی داشته باشم که البته هنوز نوبت قرار گرفتن من جلوی دوربین فرا نرسیده است. در این مجوعه ۱۰ قسمتی نقش حاج وحید را دارم. او خادم امام حسین است که در یک آزمایش سخت قرار گرفته و باید همه توان و عزم خود را جزم کند تا سربلند بیرون بیاید. این آزمایش سخت به سبب چند جانبه بودن است که برای او دشواری هایی به همراه داشته است.

وی افزود: به نظرم با پخش قسمت اول این مجموعه کشش لازم فراهم می شود. مشکلی که من معمولا با سریال های مناسبتی دارم، تک بعدی بودن آنهاست. به این دلیل که این سریال ها معمولا فرصت کمی برای تولید دارند و درصدی از کیفیت شان به ناچار نزول می کند. فیلمنامه «رخنه» اما اصلا تک بعدی نبود و من هم پذیرفتم.

جلالی تبار در پاسخ به این سوال که آیا برای اولین بار است که یک سریال مناسبتی را تجربه می کند، توضیح داد: سریال «راز پنهان» سر فرصت ساخته شد، اما مسوولان تشخیص دادند که می تواند برای ایام رمضان مناسب باشد. به همین دلیل سریال آقای تبریزی اولین تجربه من در این زمینه به حساب می آید. به طور کلی در ۴ سال اخیر تمایل چندانی برای بازی کردن نداشتم. تلویزیونی یا سینمایی بودن آن هم اهمیتی ندارد. در تمام دنیا بازیگر پس از توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی از پخش کننده دستمزد می گیرد و هنگام امضای قرارداد نیز با فهرست کردن جوایز خود، مبلغ را اضافه می کند، در کشور ما نه تنها اینطور نیست، بلکه جایزه بردن در جشنواره فیلم فجر منجر به یک سال بیکاری می‌شود.

وی گفت: هنگام بازی در سریال‌های استانی این طور می گویند که کار مربوط به شبکه پایتخت یا سراسری نیست و پول نداریم و … . در ادامه می بینیم که سریال در شبکه های ماهواره ای مختلف پخش می شود و از منابع این چنینی هم پول می گیرد، اما بازیگر چیزی از این جریان عایدش نمی شود. در این شرایط سینمایی یا تلویزیونی بازی کردن نه افتخار است و نه نقطه ضعف. مهم این است که خروجی کار شما قابل قبول از آب در بیاید.

«رخنه» به کارگردانی حسین تبریزی و مسعود اطیابی در ۱۰ قسمت و به مدت یک ماه همزمان با شروع ماه صفر پخش می‌شود. زیبا بروفه، عنایت بخشی، امیر غفارمنش، نیلوفر شهیدی، اشکان اشتیاق، زهرا سعیدی، آتش تقی پور و مینا جعفرزاده دیگر بازیگران این سریال هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>