سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب
دو سالانه شدن جشنواره «رویش»/

پرورش: جشنواره «رویش» در سال ۹۱ رشد و تعالی داشت

parvaresh_2

یک مدیر فرهنگی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را در پویایی فیلمسازی شهرستان‌ها تاثیرگذار دانست و از تعطیلی احتمالی این جشنواره ابراز نگرانی کرد.

یک مدیر فرهنگی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را در پویایی فیلمسازی شهرستان‌ها تاثیرگذار دانست و از تعطیلی احتمالی این جشنواره ابراز نگرانی کرد.

علیرضا پرورش رئیس حوزه هنری استان فارس درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» و تاثیر آن در روند فیلمسازی شهرستان‌ها به سوره سینما گفت: جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» طی ۸ سال برگزاری توانسته بود، جایگاه مناسبی در عرصه فیلمسازی مستند و کوتاه برای خود پیدا کند. از این رو مطمئنا در ایجاد انگیزه و هدف برای فیلمسازان دغدغمند موضوعات دینی و اخلاقی  تاثیر زیادی داشته است.

وی ادامه داد: هر کدام از جشنواره‌های موضوعی در طول سال‌ها توانسته‌اند با توجه به اهداف کلی خود در روند فیلمسازی تاثیرگذار باشند. اما بسیاری از آنها تنها در چند دوره  کوتاه برگزارشان محدود شده و یکباره آمدند و به یکباره هم تعطیل شده‌اند. اما طی این چند سال جشنواره «رویش» توانسته بود کلاس و کیفیت برگزاری خود را حفظ کند تا اینکه سال گذشته نیز بتواند به شکل بین‌المللی برگزار شود و کاملا در جهت اعتلا بود.

پرورش افزود: «رویش» می‌تواند در ابعاد مختلفی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی در فیلمسازی شهرستان موثر باشد. اما زمانی می‌تواند این روند رو به رشد را ادامه دهد که سال به سال هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجم‌تری داشته باشد. دوسالانه شدن این جشنواره اگر در جهت تعطیلی باشد که اتفاق بسیار ناخوشآیندی است اما اگر در جهت بالابردن کیفیت برگزاری و تاثیرگذاری هدفمند آن باشد، می‌توان امیدوار بود. باید منتظر بمانیم تا اینکه نهمین دوره به چه شکل و با چه سیاست‌گذاری برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>