سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب
راز محبوبیت اسطوره استقلالی/

بررسی تاثیر ناصر حجازی بر فوتبال ایران در یک مستند

mohamad-nezhad

کارگردان فیلم مستند مرحوم ناصر حجازی مردم را بازیگران اصلی فیلم خود معرفی کرد.

کارگردان فیلم مستند مرحوم ناصر حجازی مردم را بازیگران اصلی فیلم خود معرفی کرد.

امید محمدنژاد به سوره سینما گفت: وقتی صحبت از سینمای مستند می شود، آنچه معنا می گیرد نگاه واقعی به موضوع است. چیزی که باعث جذابیت یک مستند است، جریان دادن صداقت در جنس تصویر، فیلمنامه، گفت و گوها و … است. در چنین حالتی است که مخاطب به باور می‌رسد، نتیجه مورد نظر فیلمساز را کسب می‌کند و به خاطر صداقت موجود، به فیلم اعتماد می‌کند.

وی افزود: برای ساخت فیلم مستندی درباره مرحوم ناصر حجازی، سعی کردیم صداقت در گفتار و روایت را حفظ کنیم. چیزی که در چند سال اخیر در میان آثار مستند کمتر دیده می شود. مطابق روال همیشه کاری خودم برای ساخت این فیلم مستند در میانه کار کات نمی‌دهم و هیچ پلانی را به برداشت دوم نمی رسانم. ما فیلم داستانی و سینمایی نمی‌سازیم، پس هر اتفاقی که رخ می دهد، جزئی از کار به حساب می آید و نباید از آن فاکتور گرفت.

محمدنژاد در پاسخ به این سوال که مرحوم حجازی را تا چه حد می شناسد، گفت: من اهل فوتبال نیستم و تنها بازی های ملی را دنبال می کنم، اما به شخصیت های بزرگ و برجسته علاقمندم. ناصر حجازی را هم خیلی خوب می شناسم و حتی در زمان فوت ایشان در بیمارستان کسری حضور داشتم. ساعت ۵ صبح بود و من دیدم مردم در آن ساعت به بیمارستان آمده اند و برای شفای وی دست به دعا برداشته اند. از همان موقع کشف راز این همه محبوبیت برای من مهم شد.

این مستندساز گفت: کسی نمی‌‍تواند از خودش اسطوره بسازد و اگر مردم را از ستاره ای بگیریم، او چیزی برایش باقی نمی ماند. برای ساخت مستند مرحوم حجازی به سراغ مردم می رویم. من در جریان تحقیقاتم دختری را دیدم که آرزو داشت پسر باشد و برای دنبال کردن حرفه دروازه بانی به شاگردی ناصر حجازی در بیاید. قصد دارم در جریان ساخت فیلم به بررسی تاثیری بپردازم که این قهرمان عرصه فوتبال بر مردم داشت.

امید محمدنژاد که به عکاسی، مجسمه سازی و اجرای تلویزیونی مشغول است تا کنون در گروه تولیدی برنامه‌هایی همچون «ماه عسل»، «دیدار» و … فعالیت داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>