سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

مجموعه «حصار» در انتظار تأمین بودجه/بهرام عظیم‌پور در تدارک ساخت اولین فیلم سینمایی

bahram-azimpour

بهرام عظیم‌پور منتظر تأمین بودجه برای ساخت سریال «حصار» و مشغول نگارش فیلمنامه اولین فیلم سینمایی‌ خود است.

بهرام عظیم‌پور منتظر تأمین بودجه برای ساخت سریال «حصار» و مشغول نگارش فیلمنامه اولین فیلم سینمایی‌ خود است.

عظیم‌ پور کارگردان تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: تقریبا حدود یک سال است برای فیلمنامه مجموعه تلویزیونی ۴۰ قسمتی به نام «حصار» که سریال الف محسوب می‌شود از تلویزیون تأییدیه گرفته‌ایم اما هنوز بودجه ساخت آن فراهم نشده است. فیلمنامه «حصار» را خودم نوشته‌ام. مضمونی اجتماعی دارد که معمولا مجموعه‌هایی با مضمون اجتماعی کمتر مورد توجه تلویزیون و در اولویت ساخت قرار می‌گیرند.

وی افزود: تلویزیون در یک سال اخیر نسبت به سال‌های قبل تولید پایینی داشته است. در اعیاد و سایر مناسبت‌ها شاهد بودیم که مجموعه‌های تکراری پخش می‌شد. تلویزیون در مضمون مجموعه‌های تولیدی‌اش چندان همپای مقتضیات زمانه حرکت نکرده و چندان نتوانسته در یک سال اخیر اتفاق تازه و نو خلق کند. در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه سینمایی هستم که در صورت فراهم شدن شرایط آن را به عنوان اولین فیلم سینمایی‌ام خواهم ساخت.

وی درباره تغییر سیاست تولید فیلم اول گفت: اگر قرار باشد فیلم اول با فیلم چندم تفاوت داشته باشد این تفاوت در فضای تجربی است و دستگاه‌های حمایت‌کننده باید بخش تجربی آن را در نظر بگیرند. نهادهایی مثل بنیاد سینمایی فارابی نگاه و ساز و کار خاصی در تولید را دنبال می‌کند و اگر بخواهد متولی فیلم اول باشد ممکن است فیلمسازان فیلم اولی را تابع نگاه خود کند. متولی فیلم اول باید نهادی باشد که بیشترین تأکید را بر فضای تجربی داشته باشد که در این راستا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نهاد مناسبی است.

عظیم‌پور در فیلم‌های «موج مرده»، «سلام سینما»، «از کرخه تا راین»، «خاکستر سبز»، «چ» و … دستیار کارگردان بوده است. مجموعه تلویزیونی «بیداری» به کارگردانی وی از شبکه سه پخش شده است.