سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب
مهدی امینی‌خواه:

بازیگران با سابقه به تدریج حذف می‌شوند

mehdi-amini-khah

مهدی امینی‌خواه از فراموش شدن بازیگران با سابقه در چرخه بازیگری انتقاد کرد.

مهدی امینی‌خواه از فراموش شدن بازیگران با سابقه در چرخه بازیگری انتقاد کرد.

مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ فیلم تلویزیونی که در آنها بازی داشتم از تلویزیون پخش شد. گرچه پایین آمدن بودجه تولیدات تلویزیون باعث کم‌کاری بازیگران شده و به امنیت شغلی آنها ضربه زده اما خوشبختانه من جزء بازیگران کم‌کار نبودم. نقش‌هایی که بازی کردم را دوست داشتم. یک بازیگر همیشه منتظر فیلمنامه خوب است. در سینما هم پیشنهادهایی داشتم که برخی را پذیرفتم و برخی را به خاطر کیفیت نامطلوبشان رد کردم.

بازیگر «شور عشق» گفت: یک فیلم سینمایی به نام «زمان معکوس» بازی کردم. در این فیلم با همایون ارشادی و محمدرضا فروتن همبازی بودم. این فیلم با همکاری کشور روسیه ساخته شد. قصه درباره دو قاچاقچی بین‌المللی است که پلیس بین‌الملل ایران رد آنها را تا روسیه دنبال می‌کند. من و فروتن نقش آن دو پلیس را داشتیم.

این بازیگر افزود: قبلا حضور در تجربه‌های تصویری در دبی و ترکیه را تجربه کرده بودم. «زمان معکوس» اولین تجربه سینمایی من با کشور روسیه بود. پیشرفت‌های تکنولوژیکی سینمای پرقدرت روسیه را نسبت به سینمای ایران نمی‌توان تکرار کرد. این تجربه بسیار برای من جدید و تازه بود.

امینی‌خواه درباره اینکه چرا برخی بازیگران سینما و تلویزیون که خود را به لحاظ توانایی ثابت کرده‌اند به تدریج از چرخه بازیگری کنار گذاشته و یا کم‌کار می‌شوند توضیح داد: نمی‌دانم این چه ویروسی است که به جان بازیگران با سابقه می‌افتد. در ایران یک بازیگر پس از تلاشی چند ساله که جایگاه او را نزد تماشاگر تثبیت می‌کند به تدریج در ذهن تهیه‌کننده‌ها کمرنگ می‌شود و به نوعی افول می‌کند. شاید بخشی از دلایل این اتفاق به ورود نادرست بازیگران جدید برگردد. در هیچ جای دنیا بازیگر با سابقه و مورد اعتماد تماشاگر به یکباره از صحنه حذف نمی‌شود. برخی بازیگران برای دور زدن چنین مشکلی خودشان کارگردان می‌شوند و نقشی برای خود می‌نویسند که همیشه دوست داشته‌اند بهشان پیشنهاد شود.

مهدی امینی خواه بازی درفیلم‌های سینمایی «شاخه گلی برای عروس»، «تلافی»، «نسل سوخته»، «قصه دل‌ها» و … را در کارنامه دارد.