سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب
امیرحسین شریفی:

با کارگردانان بزرگ به سینما برمی‌گردم/ تهیه‌کننده «پری» با «کبریت سوخته» در جشنواره فجر

kebrit-sookhte

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کبریت سوخته» از تمایلش برای حضور در جشنواره فجر با این فیلم سینمایی خبر داد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کبریت سوخته» از تمایلش برای حضور در جشنواره فجر با این فیلم سینمایی خبر داد.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کبریت سوخته» درباره اکران این فیلم به سوره سینما گفت: تصمیم دارم فیلم را برای حضور در جشنواره فجر ارائه کنم. به زودی برای پرکردن فرم حضور در جشنواره اقدام می‌کنم. هشت سال است فیلم تهیه نکرده‌ام و در واقع «کبریت سوخته» به نوعی برایم دست‌گرمی برای بازگشت به سینما بود. به زودی در کنار کارگردانان بزرگ تجربه‌هایی قوی را آغاز خواهم کرد. در حال حاضر دو فیلمنامه توسط دو کارگردان برجسته در حال نگارش دارم که قرار است آنها را تهیه کنم.

شریفی گفت: قصه «کبریت سوخته» درباره قاچاق کوکائین است و به نوعی جوانان را از خلافکاری بازمی‌دارد. آخرین فعالیتم در سینما تهیه‌کنندگی «اشک سرما» بود. مدیریت در گذشته اهمیتی برای تولید فیلم ارزشمند قائل نبود. «اشک سرما» فیلمی بود که در تمام دنیا دیده شد ولی در ایران با اینکه فیلمی دفاع مقدسی بود مورد توجه و حمایت قرار نگرفت. بنیاد سینمایی فارابی پول دوربین‌ها را برای این فیلم با من به قیمت آزاد حساب کرد. به خاطر همه سختی‌ها و بی‌مهری‌هایی از این دست با سینما به مدت هشت سال قهر کردم.

وی اضافه کرد: با آمدن گروه جدید در وزارت ارشاد به روزهای آینده سینما امیدوارم. حجت‌الله ایوبی و تیمش مدیرانی فرهیخته هستند. مشخص است آمده‌اند کار خوب در عرصه فرهنگ و هنر به خصوص سینما انجام دهند.

شریفی تهیه‌کنندگی فیلم‌های «ضیافت»، «هور در آتش»، «سیب سرخ حوا»، «الماس بنفش» و … را بر عهده داشته است. در «کبریت سوخته» به کارگردانی کاظم معصومی نیما شاهرخ شاهی، شاهرخ استخری، لیلا اوتادی، سارا نازپرور، امیررضا دلاوری، محسن افشانی، مهدی ذوذهب در کنار سارا خوئینی‌ها و عنایت بخشی بازی می‌کنند.


One thought on “با کارگردانان بزرگ به سینما برمی‌گردم/ تهیه‌کننده «پری» با «کبریت سوخته» در جشنواره فجر”

  1. نصیر نامجو می‌گه:

    سلام باز هم تبریک و خسته نباشید به امیرحسین شریفی برای ساخت یک فیلمی دیگر و نقش آفرینی همسر محترمشان خانم سارا نازپرور
    با آرزوی توفیق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>