سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب
سپیده خداوردی:

«عصر پاییزی» را دوست ندارم/حضور فروتن در «پیمان» باعث دلگرمی بود

sepideh-khoda-verdi

سپیده خداوردی بازی در مجموعه «عصر پاییزی» را تجربه‌ای ناخوشایند دانست.

سپیده خداوردی بازی در مجموعه «عصر پاییزی» را تجربه‌ای ناخوشایند دانست.

خداوردی بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های تازه خود به سوره سینما گفت: این روزها مشغول بازی در سریال «آوای باران» به کارگردان حسین سهیلی‌زاده هستم. قبلا در مجموعه «گیلعاد» همکاری با ایشان را تجربه کرده بودم.  با نوع نگاه و شیوه کارگردانی ایشان آشنا بودم. تا پیش از «عصر پاییزی» هیچگاه در پروژه‌هایی که فیلمنامه را همزمان با تولید می‌نوشتند بازی نمی‌کردم حتی در این زمینه همکاری با سیروس مقدم و بهروز افخمی را هم رد کردم ولی گروه خوب بازیگران سریال «عصر پاییزی»، پیشنهاد نقش اصلی و دلایل دیگر باعث شد بازی در این سریال را بپذیرم.

بازیگر «از یاد رفته» ادامه داد: متأسفانه در روند تولید این سریال اتفاق‌هایی مثل ۳۰ قسمتی شدن سریال ۴۰ قسمتی و کمرنگ شدن بحث پراهمیت شخصیت‌پردازی و بی توجهی به پرداخت دستمزدها من را از بازی در این سریال بسیار دلزده کرد. این را همه جا می‌گویم که «عصر پاییزی» را دوست ندارم. هنوز دستمزد من برای بازی در مجموعه «پروانه» کامل پرداخت نشده ولی هر بار که تماس می‌گیرم با برخورد خوب دوستان مواجه می‌شوم، همین باعث می‌شود بازیگر صبر بیشتری از خود نشان دهد و شرایط گروه را درک کند ولی وقتی دوستان «عصر پاییزی» جدای از اینکه در پرداخت دستمزدها بر سر قرارشان نمی‌مانند رفتار درستی هم از خود نشان نمی‌دهند آدم دل‌آزرده می‌شود. خوشبختانه بعد از «عصر پاییزی» با پیشنهاد بازی در «آوای باران» رو به رو شدم. سهیلی‌زاده یکی از پیشکسوتان عرصه تلویزیون است و تا به حال توانسته اعتماد مخاطبان را به خود جلب کند. در همکاری با ایشان خیال بازیگر از بابت تولید یک اثر استاندارد و پرمخاطب راحت است.

این بازیگر افزود: در این سریال نقش «مرضیه» را بازی می‌کنم. برای اینکه نقش را کمی متفاوت کنم به یک لهجه یا آوا در بیان این کاراکتر فکر کردم و با آقای سهیلی‌زاده در این‌باره به اشتراک نظر رسیدیم. کار سختی بود ولی اجرای مرضیه را برایم شیرین‌تر کرد. احتمالا تا اواخر دی‌ ماه درگیر بازی در این مجموعه هستم.

این بازیگر که در فیلم سینمایی «پیمان» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده بازی کرده درباره این فیلم توضیح داد: همکاری با آقای فروتن پیش از «پیمان» در مجموعه «از یاد رفته» اتفاق افتاده بود. او روحیه منضبطی دارد که باعث آرامش دیگران و همبازی‌هایش می‌شود. «پیمان» یک فیلم اولی و حضور من در آن بیشتر به اعتبار حضور آقای فروتن بود. قطعا نواقصی در آن وجود دارد. ما سعی کردیم در آن شرایط سخت وظیفه خود را خوب انجام دهیم. شرایط  بازی روی در دریا سخت بود. سه بار زیر سرم رفتم، مجبور شدم رانندگی یادبگیرم. شاید آن زمان زیاد به نتیجه دلخوش نبودم ولی از بازخوردهایی که بعد از اکران «پیمان» دیدم می‌توانم بگویم فیلم بدی نبود.

وی ادامه داد: به هر حال در سینما همیشه همه چیز روشن نیست. بازیگر از ابتدا نمی‌تواند از کیفیت فیلم مطمئن باشد. او فقط مسئول انتخاب فیلمنامه‌هاست تولید یک فیلم موفق به دیگر فاکتورها مثل کارگردانی و غیره برمی‌گردد.

خداوردی بازی در مجموعه‌های «بچه‌های خیابان»، «پروانه»، «از یادرفته» و … را در کارنامه دارد.