سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان فیلم برگزیده جشنواره شاپرک‌های شهر:

حوزه هنری تنها نهاد حمایت‌کننده فیلمسازان در استان‌ها است

ali-mardomi

علی مردمی که در جشنواره شاپرک‌های شهر جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد نقش حوزه هنری در حمایت از فیلمسازان شهرستانی را غیرقابل انکار دانست.

علی مردمی که در جشنواره شاپرک‌های شهر جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد نقش حوزه هنری در حمایت از فیلمسازان شهرستانی را غیرقابل انکار دانست.

مردمی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «باد چیزی خواهد گفت» محصول حوزه هنری آذربایجان غربی درباره موفقیت این فیلم در جشنواره شاپرک‌های شهر به سوره سینما گفت: این دومین تجربه من در فیلمسازی است. سال ۹۱ فیلم را با حمایت حوزه هنری ساختم. در آذربایجان مردم به شکل رایجی از خون پرندگان و گوشت کبوتر برای درمان برخی بیماری‌ها مثل گرفتگی عضلات استفاده می‌کنند. این مسئله ذهن من را برای نوشتن داستانی بر این اساس مشغول کرد.

وی افزود: قصه فیلم درباره کودکی است که مادرش برای درمان گرفتگی عضلات می‌خواهد پرنده‌ای را بکشد و از خونش برای درمان استفاده کند. کودک عاشق پرنده می‌شود و با او انس می‌گیرد. در استانها دو نهاد انجمن سینمای جوان و حوزه هنری از تولید فیلم‌های کوتاه حمایت می‌کنند دفاتر انجمن سینمای جوان در استانها تعطیل شده و حوزه هنری در این زمنیه فعالیت بیشتری دارد همین امر و البته مضمون انسانی فیلمم باعث شد برای حمایت به این نهاد مراجعه کنم.

مردمی گفت: خوشبختانه حمایت حوزه هنری از تولید فیلم کوتاه «باد چیزی خواهد گفت» خیلی خوب بود. از همه این عزیزان تشکر می‌کنم. این فیلم در جشنواره‌های زیادی شرکت داشته و تا کنون توانسته جایزه دوم را از جشنواره فیلم‌های استانبول به دست بیاورد. همچنین به بخش مسابقه فیلم‌های منار صوفیه بلغارستان راه یافته است. در جشنواره شاپرکها حضور نداشتم اما از اخباری که می‌شنیدم حدس می‌زنم جشنواره خوبی به لحاظ کیفیت فیلم‌ داشته است.

وی افزود: معمولا برای فیلمسازانی که هیچ عرصه دیگری برای ارائه توانایی‌های خود ندارند جشنواره‌ها بهترین فرصت هستند. یکی از همین جشنواره‌ها «رویش» است که دوسالانه شده. اگر این دوسالانه شدن در راستای بالابردن کیفیت بیشتر باشد خوب است ولی اگر به خاطر کمبود منابع مالی این اتفاق افتاده باشد ناامیدکننده است. در دوره‌ای که در این جشنواره حضور داشتم شاهد کیفیت خوبی از آن بودم و امیدوارم همچنان تداوم داشته باشد.

این کارگردان ادامه داد: پیش‌تولید فیلم جدیدم را با عنوان «گور مردها» انجام می‌دهم. همچنین سعی دارم اولین فیلم بلندم را به زودی بسازم. این فیلم درباره توبه است. تقریبا در همه فیلم‌هایم تم دینی و استثنایی وجود دارد. شاید این مسئله به تعلق خاطر درونی‌ام به این مضمون برمی‌گردد.

جشنواره «شاپرک‌های شهر» با موضوع کودکان کار ششم آذرماه در برج میلاد پایان یافت و دو فیلم کوتاه داستانی «انار میوه بهشت است» محصول حوزه هنری کردستان و «باد چیزی خواهد گفت» محصول حوزه هنری آذربایجان غربی جایزه بهترین فیلم و جایزه هیئت داوران را به دست آوردند.