سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب
ناصر باکیده در گفتگو با سوره سینما:

استان‌های متقاضی میزبانی جشنواره در اولویت تجهیز سالن‌/ به جشنواره‌ای همدلانه امیدوارم

naser-bakideh

ناصر باکیده تأکید کرد استان‌هایی که متقاضی میزبانی جشنواره هستند در اولویت تجهیز سالن به سیستم دیجیتال قرار می‌گیرند.

ناصر باکیده تأکید کرد استان‌هایی که متقاضی میزبانی جشنواره هستند در اولویت تجهیز سالن به سیستم دیجیتال قرار می‌گیرند.

باکیده که مسئولیت مدیر امور استان‌ها و تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره فیلم فجر را بر عهده دارد درباره اهداف و آخرین خبرهای این بخش جشنواره به سوره سینما گفت: بخش تجلی اراده ملی تلاش دارد تا نهادها، سازمان‌ها و بخش خصوصی را به مشارکت در برپایی جشنواره فیلم فجر دعوت کند. این جشنواره مقارن با ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی است. این تقارن مناسبتی ایجاد می‌کند که نهادها و ارگانه‌ها بیایند با فعالیت‌های یک ساله سینمای ایران آشنا شوند و هر زمینه‌ای برای ایجاد تعامل بین این نهادها و فیلمسازان و اهالی سینما فراهم شود.

وی افزود: این تعامل دستاوردهایی خواهد داشت مثل توجه سینما به موضوعاتی که برای این نهادها مهم و مورد علاقه آنهاست.همین مسئله ما را امیدوار می‌کند که این سازمان‌ها برای سرمایه‌گذاری مشتاق‌تر شوند. بخش تجلی اراده ملی چندین دوره جشنواره فیلم فجر وجود داشته. امسال هم ما شاهد این بخش خواهیم بود. از یک ماه پیش فراخوان شرکت در این بخش به شکل‌های مختلف منتشر شده است.

باکیده ادامه داد: حدودا پنج سال پیش مدیریت این بخش را بر عهده داشتم. تمرکزی که همیشه مورد توجه مدیران بخش تجلی اراده ملی بوده و هست تلاقی نهادها و ارگانهای علاقمند به تعامل با سینماست. سینما در جهت اهداف سازمانی آنها کمک می‌کند و متقابلا آنها در سینما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی گفت: خروجی این تعامل بحث تولید مشترک است. مثلا ما توجهاتی را از صنایع نفتی و آب نیرو برای سرمایه‌گذاری در سینما دیده‌ایم. جشنواره همیشه این اهتمام را داشته است که به این نتیجه برسد فیلم فجر در استانها هم برگزار می‌شود. معتقد هستیم ایجاد فرصت‌های عدلانه در اقصی نقاط برای همراهی مردم و مخاطبین با دستاوردهای سینمایی باید اتفاق بیفتد. لذا در این دوره شرایط و ضوابط را به تمامی استانها ارسال کردیم.

باکیده ادامه داد: استان‌هایی که متقاضی برگزاری جشنواره فجر هستند می‌توانند با رعایت شرایط و ضوابط میزبان جشنواره باشند. محدودیتی برای تعداد استانها وجود ندارد. امسال یکی از ویژگی‌هایی برگزاری جشنواره در استانها در اولویت قرار گرفتن استانهای متقاضی برای تجهیز سالنهای سینما به سیستم دیجیتال است.

مدیر امور استانها و تجلی اراده ملی اضافه کرد: مؤسسه تصویر شهر این امکان را برای استانها فراهم کرده که با متقاضی شدن در میزبانی جشنواره فیلم فجر بتوانند از فرصت تجهیز سالنهایشان استفاده کنند. یعنی استانهایی که متقاضی میزبانی جشنواره می‌شوند در اولویت تجهیز سالن به سیستم دیجیتال قرار می‌گیرند.

باکیده درباره پیش‌بینی خود از جشنواره امسال گفت: اتفاق‌های خوب و مثبت در سینما زیاد افتاده است. مهمترین این اتفاق‌ها ایجاد فضای همدلی است. این همدلی کمک می‌کند به اینکه سینمای ما رو به جلو حرکت می‌کند. نقاط ضعفش را تقویت کند. یکی از نقطه‌های مهم همین جشنواره فیلم فجر است. برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد برگزاری شاهد آن هستم تلاش در این جهت را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: داوران بخش تجلی اراده ملی تا ۲۰ آذر مهلت دارند فرم‌ها را پر کنند. انتخاب داوران تقریبا از طرف نهادها اتفاق می‌افتد یعنی نهادها و ارگان‌ها داوران خود را پیشنهاد می‌کنند و نهایتا با تعامل داوران این بخش انتخاب می‌شوند. لزوما داورانی که نهادها انتخاب می‌کنند سینماگر نیستند.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر علیرضا رضاداد است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>