سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان «پیدا و پنهان»:

هوش وزارت اطلاعات آن را از دیگر سفارش‌دهنده‌ها متمایز می‌کند

peida-va-penhan

شهرام شاه‌حسینی با تأکید بر صمیمانه بودن همکاری وزارت اطلاعات در ساخت سریال «پیدا و پنهان» این نهاد را فراتر از سفارش‌دهنده صرف توصیف کرد.

شهرام شاه‌حسینی با تأکید بر صمیمانه بودن همکاری وزارت اطلاعات در ساخت سریال «پیدا و پنهان» این نهاد را فراتر از سفارش‌دهنده صرف توصیف کرد.

شاه‌حسینی یکی از دو کارگردان مجموعه تلویزیونی «پیدا و پنهان» درباره کارگردانی سه قسمت از این سریال به سوره سینما گفت: با وجود همه حاشیه‌هایی که برای این مجموعه پیش آمد نهایتا نتیجه کار چندان بد نبود. حضور محمدرضا عباسیان و حتی هفت قسمتی شدن سریالی که قرار بود ۱۳ قسمتی باشد به نفع همه گروه تمام شد. درباره این مجموعه و حاشیه‌هایش اتفاق‌های زیادی افتاد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: امیدوارم سیمافیلم و سازمان صدا و سیما متوجه باشند که بین تهیه‌کننده و دلال تفاوت‌هایی هست. یک فرد دلال با عنوان تهیه‌کننده و مجری طرح در هر گروهی وارد شود مشکلاتی را به وجود خواهد آورد و این بستگی به کارگردان دارد که چگونه با او فعالیت خود را ادامه خواهد داد. سازمان باید پشت دستش را داغ کند که دیگر با افرادی که با پوسته تهیه‌کنندگی دلالی می‌کنند همکاری نکند. این افراد هیچ شناخت دقیقی از سینما و تلویزیون ندارند.

شاه‌حسینی ادامه داد: قسمت‌هایی که من کارگردانی کرده‌ام چندان بی شباهت به آنچه که تاکنون پخش شده نیست. این سه قسمت ۱۲ آذر ، پنج‌شنبه ۱۴ آذر و یکشنبه ۱۷ آذرماه از شبکه پنج پخش خواهد شد. سعی کردیم قصه امنیتی را دراماتیزه کنیم. نه اینکه فقط اطلاعات امنیتی به تماشاگر بدهیم و یا هدفمان قدرت‌نمایی مأمور وزارت اطلاعات باشد.

این کارگردان ادامه داد: در ساختن سریال‌هایی با موضوع امنیت ملی، نیاز داریم تا وزارت اطلاعات همکاری بیشتری با سازندگان داشته باشد. وزارت اطلاعات کارکنانی باهوش دارد و با دیگر ارگان‌های سفارش‌دهنده‌‌ متفاوت است. به دلیل همین هوشمندی زیاد، می‌توانیم به همکاری جدی‌تر و بهتر در آینده و پروژه‌های بعدی امیدوار باشیم.

وی گفت: قطعا همه به محدودیت‌ها و حساسیت‌های ساخت سریالی با موضوع امنیت ملی آگاهیم. اما این انتظار در فیلمسازان وجود دارد که اجازه داشته باشند درصدی از تخیل را وارد پرونده‌های واقعی کنند. یعنی بد نیست که برای به تصویر کشیدن و دراماتیزه کردن پرونده‌های امنیتی موجود در وزارت اطلاعات  از تخیل استفاده کنیم. درست است که بچه‌های اطلاعات بیشتر  بر بازی هوش تأکید دارند تا اکت تعقیب و گریز و اساسا سیستمی متفاوت با مثلا پلیس و آگاهی دارند اما جای این هم وجود دارد در سریال‌های امنیتی شاهد اکشن باشیم. با همه حساسیت‌هایی که وجود داشت و با تأکید بر همکاری صمیمانه و دوستانه وزارت اطلاعات در «پیدا و پنهان» نتیجه حاصل راضی‌کننده است.

در «پیدا و پنهان» فرامرز قریبیان، بیژن امکانیان، احمد ساعتچیان، کوروش سلیمانی، امیرحسین آرمان، حمید ابراهیمی، ناصر آقایی، حمیدرضا پگاه، میرطاهر مظلومی، بیژن افشار، شهروز ابراهیمی، مریم معصومی، الیزابت امینی، سیما خضرآبادی، طوفان مهردادیان، متین حیدرنیا، احسان عیوضی نژاد، حمیدرضا مولانا و سهیل فدایی بازی کرده‌اند.

شاه‌حسینی پیشتر فیلم‌های سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند»، «کلاغ‌پر»، «آقای هفت‌رنگ» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>