سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
رئیس حوزه هنری سمنان:

دو سالانه شدن «رویش» اتفاق خوبی نیست/ مسیر رو به رشد یک جشنواره

e05dd0f43b27c41ccafe90b3697cc179

سید عباس دانایی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را یکی از مهمترین رویدادهای عرصه فیلم کوتاه و مستند دانست.

سیدعباس دانایی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را یکی از مهمترین رویدادهای عرصه فیلم کوتاه و مستند دانست.

وی  درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه و مستند و تاثیر آنها در پویایی فیلمسازی شهرستان‌ها به سوره سینما گفت: در شهرستان‌ها اعتبارات مالی محدود است و امکانات خوبی برای عرضه آثار کوتاه و مستند وجود ندارد. جشنواره‌های مهمی که به سراسری برگزار می‌شوند همواره مورد استقبال فیلمسازان شهرستانی قرار گرفته‌اند. جشنواره «سینما حقیقت»، «فیلم کوتاه تهران»، «رویش» و… در طول سال برای جوانان فیلمساز ایجاد انگیزه می‌کند و بی شک در پویایی مثبت تاثیرگذار خواهند بود.

وی ادامه داد: به طور مثال جشنواره «رویش» در طول سال‌هایی که برگزار شده توانسته نظر مخاطبان و متقاضیان زیادی را به خود جلب کند. این جشنواره جایگاه ویژه‌ای در عرصه فیلم کوتاه و مستند کشور دارد. اگر این جشنواره‌ها به لحاظ برگزاری کلاس حرفه‌‎ای خود را حفظ کنند مطمئنا در دراز مدت فیلمسازان دغدغمند زیادی را تربیت خواهند کرد.

دانایی افزود: «رویش» مسیری رو به پیشرفت داشت و واقعا دوسالانه شدن آن اتفاق خوبی نیست. فیلمسازان شهرستانی که چنین جشنواره‌هایی را در تقویم کاری خود لحاظ کرده‌اند با دوسالانه شدن آنها انگیزه‌هایش کمرنگتر می‌شود نه اینکه جشنواره زده باشند اما بی‌شک جشنواره‌ها معبر خوبی برای کشف استعدادها هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد و باز به صورت سالانه برگزار شود. متولیان فیلم کوتاه و مستند نیز باید با حمایت از فیلمسازان خوراک فرهنگی چنین جشنواره‌هایی را فراهم و حمایت کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>