سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
عملکرد شورای صنفی نمایش/

احمدی: شورای صنفی نمایش بهتر است به خانه سینما برگردد

mohamad-ahmadi

یک تهیه‌کننده با نقد عملکرد شورای صنفی نمایش در سال‌های اخیر بازگشت این شورا به خانه سینما و نگاه کارشناسانه را ضروری دانست.

یک تهیه‌کننده با نقد عملکرد شورای صنفی نمایش در سال‌های اخیر بازگشت این شورا به خانه سینما و نگاه کارشناسانه را ضروری دانست.

محمد احمدی درباره عملکرد شورای صنفی نمایش در طی چند سال اخیر و تاثیر آن در وضعیت اکران عموم آثار سینمایی به سوره سینما گفت: از زمانی که شورای صنفی نمایش از خانه سینما بیرون رفت تصور اغلب اهالی سینما بر آن شد که سازمان سینمایی دخالتها و نفوذهای بی‌مورد در این شورا دارد و شورای صنفی نمایش آنچنان قدرتی نداشته است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آزمایشگاه» ادامه داد: اگر شورای صنفی نمایش مانند چند سال پیش به خانه سینما برگردد و اعضای آن متشکل از افرادی شوند که با تخصص و نگاه کارشناسانه به دور از منفعت شخصی بر مسائل اکران نظارت کنند اتفاق بهتری خواهد بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لطفا مزاحم نشوید» افزود: البته نباید تصور کرد باعث رکود مخاطب سینما در سالهای اخیر شورای صنفی نمایش بوده است اما عملکرد دقیق این شورا طبق آیین نامه موجود می‌تواند اثر مثبتی در روند اکران عمومی داشته باشد. در حوزه اکران وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت اکران از اهمیت زیادی برخوردار است که سازمان سینمایی و نهادهای متولی سینما باید ساخت سالنهای سینمایی را در دستور کار خود داشته باشند تا از این طریق حواشی اکران نیز کمتر شود و مخاطب بیشتر به سینما جذب شود.