سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۲ در ۳:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
جمال ساداتیان:

نبود تناسب میان تولیدات و ظرفیت اکران، حاشیه می‌سازد

jamal-sadatian

یک تهیه‌کننده نبود ظرفیت اکران مناسب برای تولیدات سالانه را، دلیلی برای ایجاد حواشی در بازار عرضه و تقاضای آثار سینمایی دانست.

یک تهیه‌کننده نبود ظرفیت اکران مناسب برای تولیدات سالانه را، دلیلی برای ایجاد حواشی در بازار عرضه و تقاضای آثار سینمایی دانست.

سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما، درباره عملکرد شورای صنفی نمایش در چند سال اخیر و تاثیر این شورا در روند اکران آثار سینمایی به سوره سینما گفت:  شورای صنفی نمایش یک ناظر در زمینه اکران و نمایش عمومی آثار است از این رو عملکرد آنها طی چند سال اخیر عملکردی ستادی بوده و آنچنان ضعفی که منجر به رکود اقتصادی سینما شود نداشته است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چهار شنبه سوری»ادامه داد: اما باید توجه داشت که سینما در چرخه اقتصادی به علت نبود تناسب بازار عرضه و تقاضا دچار رکود شده است. وقتی سالانه برای تعداد آثاری که تولید می‌شوند ظرفیت اکران مناسب وجود نداشته باشد مطمئنا حواشی و روابط دیگری در زمینه اکران به وجود می‌آید.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هفت دقیقه تا پاییز» افزود: در خصوص شاکله این شورا نیز باید بگویم چیدمان آن باید از نماینده اعضای ارکان اصلی تولید و عرضه آثارسینمایی تشکیل شده باشند. با زیر مجموعه خانه سینما قرار گرفتن این شورا مخالم چرا که خانه سینما وظیفه خدمات رسانی به اعضای ۲۸ صنف سینمایی را  دارد. اما شورای صنفی با تولید و پخش و صاحبان آثار ارتباط دارد و نمی‌تواند زیر مجموعه  خانه سینما قرار بگیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>