سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
احمد امینی:

جشنواره فیلم فجر امسال متاثر از روحیه امید است

ahmad-amini

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر کیفیت فیلم‌های این بخش را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر کیفیت فیلم‌های این بخش را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

احمد امینی عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل، سینمای سعادت و نمایش ویژه سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره این تجربه به سوره سینما گفت: در سال‌های گذشته هم مسئولیت انتخاب فیلم‌ها را بر عهده داشتم. امسال تقریبا می‌توانم بگویم فیلم ضعیف در بین فیلم‌های بخش بین‌الملل ندیدم همه فیلم‌های به لحاظ استاندارد در حد قابل قبولی بودند و همین باعث شد بعضا برای انتخاب با دشواری رو به رو باشیم. طیف متنوعی از فیلم‌های خارجی دیدم که از میان آنها یازده فیلم را برای بخش بین‌الملل انتخاب کردیم.

وی درباره پیش‌بینی خود از کیفیت جشنواره امسال توضیح داد: نمی‌توان دقیق پیش‌بینی کرد. درست است که از ابتدای سال تغییرات زیادی اتفاق افتاده، مدیرانی معتدل‌تر و کارآمدتر روی کار آمده‌اند و موجی از امیدواری بین سینماگران به وجود آمده اما روال جشنواره همیشه یک حالت ثابت داشته و در طول سال‌ها چندان با تغییر خاصی همراه نبوده. حاصل فعالیت‌های مدیران جدید سینمایی را در جشنواره سال آتی بهتر می‌توان دید. می‌توانم ابراز امیدواری کنم که جشنواره خوبی داشته باشیم.

وی گفت: جشنواره هر سال با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، فیلم‌های متوسط، خوب و ضعیف همیشه وجود داشته‌اند، برخی از داوری‌ها راضی و برخی ناراضی. همیشه با جشنواره‌ای در همین شکل و شمایل مواجه بوده‌ایم. امسال بعید می‌دانم جشنواره فجر تأثیر به سزایی در کلیت سینما داشته باشد. اما روحیه امید و امیدواری که در فضای عمومی جامعه و بین سینماگران به وجود آمده برای گرمتر و جذاب‌تر شدن جشنواره کافی است.

سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>