سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب
سالاری:

«رویش» تریبون سینمای دینی/ دوسالانه شدن تاثیر جشنواره را کمرنگ می‌کند

salari_1_2

رئیس حوزه‌ هنری استان کرمان جشنواره «رویش» را بستری مناسب برای ارائه و تربیت سینمای دینی دانست و از دوسالانه شدن آن گلایه کرد.

رئیس حوزه‌ هنری استان کرمان جشنواره «رویش» را بستری مناسب برای ارائه و تربیت سینمای دینی دانست و از دوسالانه شدن آن گلایه کرد.

غلامعباس سالاری درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌هایی مانند «حقیقت» و «رویش» و تاثیر آنها در پویایی فیلمسازی شهرستان به سوره سینما گفت: مجموع این جشنواره‌ها بستر مناسب برای ارائه آثار و تبادل اطلاعات و تجربیات فیلمسازان سراسر کشور است. از این رو بی شک در پویایی و ایجاد انگیزه تاثیر زیادی دارند.

وی ادامه داد: فیلمسازانی که آثارشان در چنین جشنواره‌هایی راه پیدا می‌کنند مجال دیده شدن، نقد شدن و آموزش بیشتر نسبت به بقیه میابند. برگزاری کارگاه‌های آموزش، نشست‌های نقد و بررسی و تعامل میان فیلمسازان باعث رشد کیفی مضمونی و ساختاری آثار و توانمندی فیلمسازان خواهد شد.

سالاری درباره اهمیت و جایگاه جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» گفت: قطعا جشنواره «رویش» تریبون سینمای دینی، اهداف و رسالت حوزه هنری است. این جشنواره طی سال‌های برگزاری خود توانسته جایگاه ویژه‌ای را دربین فیلمسازان دغدغمند موضوعات دینی و ارزشی پیدا کند. از این رو در تربیت نسل جوان فیلمسازان تاثیرزیادی داشته است.

وی افزود: اما متاسفانه واقعا دوسالانه شدن این جشنواره اتفاق خوبی نیست و مانع رشد آن خواهد شد. چرا که در دراز مدت ارتباطش را با فیلمسازان از دست خواهد داد. دلایل دوسالانه شدن این جشنواره هرچه که باشد امیدواریم متولیان آن در جهت اعتلای آن قدم بردارند و با سالانه برگزار کردن با قوت آن سعی در روند صعودی این جشنواره داشته باشند. «رویش» بهترین بستر برای اعتلای سینمای دینی و تربیت فیلمسازان علاقمند است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>