سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
جواد نوروزبیگی:

«طبقه حساس» محصول چند سال سکوت و تجربه است

tabaghe-hassas-1

جواد نوروزبیگی «طبقه حساس» را که امروز به دفتر جشنواره می‌رسد، محصول پختگی و مهارت کمال تبریزی دانست.

جواد نوروزبیگی «طبقه حساس» را که امروز به دفتر جشنواره می‌رسد، محصول پختگی و مهارت کمال تبریزی دانست.

نوروزبیگی درباره جشنواره امسال به سوره سینما گفت: امروز شنبه ۳۰ آذرماه «طبقه حساس» را به دفتر جشنواره تحویل می‌دهیم. امیدوارم به آنچه حق این فیلم در جشنواره است، برسیم. ما برای جشنواره فیلم نمی‌سازیم ، اما از دیده شدن آثارمان در این رویداد سینمایی خوشحال خواهیم شد. حالت های مشابه این جشنواره را در سال های گذشته تجربه کرده‌ایم. در بعضی ادوار بزرگان و جوانان حضور داشته‌اند و همین مدیران جشنواره را هدایت کرده‌اند. در سه چهار سال اخیر  همواره تلاش داشته ایم جشنواره را به حالت ایده آل نزدیک کنیم. چنین اتفاقی با حضور رضاداد به واقعیت نزدیک تر است، ضمن اینکه فیلم های خوبی به دفتر جشنواره رسیده است.

وی افزود: من از دو فیلمی که تهیه کرده‌ام، راضی‌ام. امروز فیلم «طبقه حساس» به دفتر جشنواره تحویل داده می شود. پیش از این نیز ملبورن به دفتر جشنواره رسیده بود. «طبقه حساس» در ژانر همیشگی آقای تبریزی قرار دارد. با توجه به اینکه در چند سال اخیر به سبب بروز برخی محدودیت ها ایشان فیلم نساخت، در طول این مدت به مطالعه و تجربه خود افزوده و به همین سبب فیلم خاصی ساخته شده است.

«طبقه حساس» نوشته پیمان قاسمخانی درباره مردی است که که همسرش را بعد از مرگ در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما بعد از مدتی که به سر مزار همسرش می‌رود، متوجه می‌شود مردی غریبه را در طبقه دیگر قبر دفن کرده‌اند. رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما و پیمان قاسم‌خانی از جمله بازیگرانی هستند که در آخرین ساخته کمال تبریزی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کمال تبریزی فیلم‌های سینمایی «شیدا»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «خیابان‌های آرام» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>