سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۲ در ۱:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

اعتقادات مردم یک روستا به «آقا حسین» سوژه یک مستند شد

javad-dabiri

یک فیلم مستند پرتره درباره شخصیتی مذهبی به نام سید آقا حسین که مردم روستایی در استان فارس به او اعتقاد دارند ساخته شد.

یک فیلم مستند پرتره درباره شخصیتی مذهبی به نام سید آقا حسین که مردم روستایی در استان فارس به او اعتقاد دارند ساخته شد.

سوره سینما- تصویربرداری فیلم مستند «آقا حسین» به کارگردانی جواد دبیری در روستای کامفیروز استان فارس پس از حدود دوسال که در مقاطع مختلف انجام شده بود به اتمام رسید به زودی این فیلم وارد مرحله تدوین خواهد شد. این فیلم که مضمونی دینی و اعتقادی دارد، پرتره فردی است به نام سید آقا حسین که شخصیتی با پیشینه خاندانی مذهبی و شخصیتی خوش قلب که مردم روستا به او باور و اعتقاد دارند و همواره برای او نذر و نیاز می‌کنند. اعتقادات این مردم به آقا حسین گاهی منجر به اتفاقاتی مثبت در زندگی آنها می‌شود که عقیده آنها را محکم‌تر می‌کند.

سید آقا حسین هم اکنون درقید حیات است. این فیلم قرار است در ۴۰ دقیقه آماده نمایش شود و احتمالا اولین نمایش آن در نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» باشد. در این مستند علی احمدی، عدنان مجیدی و مهدی فلامرزی تا کنون با جواد دبیری همکاری کرده‎‌اند. جواد دبیری سال گذشته با فیلم مستند «بهشت فراموشی» را در هشتمین دوره جشنواره «رویش» داشت و همچنین این فیلم در چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی نامزد دریافت بهترین فیلم اجتماعی بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>