سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ دی ۱۳۹۲ در ۲:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب
شهابی: «روز روشن» آیینه جامعه است به فروش آن امیدوارم/

اکران «روز روشن» با ۱۱ سینما در تهران از چهارشنبه

rooze-roshan

کارگردان «روز روشن» این فیلم را برآمده از دل مردم دانست و ابراز امیدواری کرد اکران این فیلم به خوبی اکران آن در جشنواره فجر سال گذشته باشد.

کارگردان «روز روشن» این فیلم را برآمده از دل مردم دانست و ابراز امیدواری کرد اکران این فیلم به خوبی اکران آن در جشنواره فجر سال گذشته باشد.

شهابی کارگردان فیلم سینمایی «روز روشن» درباره آخرین خبرهای اکران این فیلم به سوره سینما گفت: «روز روشن» از چهارشنبه همین هفته ۱۱ دی ماه به سرگروهی سینما عصرجدید و با پخش‌کنندگی هدایت فیلم اکران می‌شود. سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: سینما عصر جدید، آزادی، اریکه ایرانیان، پردیس زندگی، فرهنگ، موزه سینما، پارس، میلاد، ایران و سمرقند. همزمان با تهران این فیلم در سینما هویزه مشهد و ساویز گوهردشت هم اکران می‌شود.  مواد تبلیغاتی توسط پخش‌کننده آماده شده اما از تبلیغات گسترده محیطی بی نصیب هستیم. امیدوارم رسانه‌ها در زمان اکران در بحث تبلیغات یاری‌گر ما باشند.

وی افزود: این فصل زمان خوبی برای اکران فیلم نیست. فصل سرما، امتحانات و برگزاری جشنواره فجر مخاطب محدود سینما را کمتر می‌کند. اما با توجه به خاطره خوبی که از اکران فیلم در جشنواره فجر به یاد دارم به استقبال نسبی مردم از «روز روشن» امیدوارم. این فیلم در جشنواره سال گذشته مورد استقبال مخاطبان و مردم قرار گرفت امیدوارم در زمان اکران هم شاهد این اتفاق باشم. قصه «روز روشن» کاملا از دل واقعیت جامعه برآمده و من به عنوان کارگردان حتی در دکوپاژ، میزانسن، انتخاب بازیگران و اساسا طراحی فرم فیلم سعی کردم قصه‌ام را به ساده‌ترین شکل ممکن برای مخاطب روایت کنم. این سادگی را در راستای احترام به مخاطب می‌دانم.

این کارگردان اضافه کرد: «روز روشن» آیینه جامعه است. چندان به دنبال گیشه و فروش فوق‌العاده نیستم. حتی موقع نوشتن فیلمنامه به این قضیه فکر نمی‌کردم چون اساسا من نه پول اضافه دارم و نه به دنبال پول اضافه هستم. همین که فیلم در اکران بتواند سرمایه خودش را برگرداند و تهیه‌کننده به پخش بدهکار نشود برای ما کافی است. همچنان معتقدم دولت از سینمای مستقل حمایت نمی‌کند و سینمای مستقل هم در تولید و هم در اکران کاملا دست تنهاست و باید خودش گلیمش را از آب بکشد.

در «روز روشن» که اولین فیلم سینمایی حسین شهابی است، پانته‌آ بهرام، مهران احمدی، سودابه بیضایی، روناک یونسی، علی استادی و … بازی کرده‌اند. این فیلم مدتی پیش جایزه بهترین فیلم جشنواره ماردل پلاتای آرژانتین را دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>