سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ دی ۱۳۹۲ در ۹:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب
علویان با «چ»، «امروز» و «طبقه حساس» در راه فجر/

ادامه صداگذاری «طبقه حساس»/«امروز» به میکس رسید

tabaghe-emrooz

علیرضا علویان تأکید کرد امسال صداگذاری فیلم‌های کارگردانان مطرحی را بر عهده داشته و با آثار این بزرگان در جشنواره حضور دارد.

علیرضا علویان تأکید کرد امسال صداگذاری فیلم‌های کارگردانان مطرحی را بر عهده داشته و با آثار این بزرگان در جشنواره حضور دارد.

علویان صداگذار به سوره سینما گفت: صداگذاری «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را به پایان رسانده‌ام. تقریبا نزدیک به شش ماه برای این فیلم به همراه تیمم زمان گذاشتم. صداگذاری «امروز» به کارگردانی سید رضا میرکریمی تمام شده و کارهای میکسش در حال انجام است. «طبقه حساس» را در حال صداگذاری دارم که مشغول آن هستم. پیش‌بینی جشنواره امسال کار سختی است.

وی افزود: تقریبا همه بزرگان سینما در جشنواره حضور دارند. ترکیب فیلمسازانی که امسال در جشنواره هستند ترکیب کمتر دیده شده‌ای در سال‌های اخیر بوده به همین دلیل پیش‌بینی جشنواره امسال ساده نیست. سال گذشته فیلم‌های زیادی در جشنواره داشتم ولی امسال صداگذاری فیلم‌های کارگردانان مطرحی را بر عهده داشته‌ام. تا به حال دو بار نامزد دریافت سیمرغ شده‌ام و یک بار هم جایزه را دریافت کرده‌ام. مطمئنا سیمرغ برای همه مهم است ولی ترجیح می‌دهم به این فکر نکنم که امسال نامزد دریافت آن می‌شوم یا نه.

علویان با اشاره به اینکه صداگذاری یک کار تکنیکی صرف نیست گفت: صداگذاری صرفا یک کار تکنیکی نیست. تکنسین‌های خوبی در صداگذاری داریم که کارشان را به بهترین شکل انجام می‌دهند اما گاهی اوقات با اضافه کردن خلاقیت به تکنیک، صدای یک فیلم مثل یک عنصر مؤلف عمل می‌کند. بنابراین گاهی اوقات صداگذاری روح جدیدی به فیلم می‌بخشد.

علیرضا علویان صداگذاری فیلم‌های «دهلیز»، «پله آخر»، «کلاس هنرپیشگی، «سنتوری» و … را بر عهده داشته است.