سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۲ در ۹:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم فجر/

ناصر ضمیری: به دیده شدن «با دیگران» در جشنواره فیلم فجر امیدوارم

ba-digaran

کارگردان فیلم سینمایی «با دیگران» تاکید کرد به دیده شدن فیلمش در جشنواره فجر امیدوار است.

کارگردان فیلم سینمایی «با دیگران» تاکید کرد به دیده شدن فیلمش در جشنواره فجر امیدوار است.

ناصر ضمیری درباره اولین تجربه کارگردانی خود به سوره سینما گفت: من و عواملم زمانی که «با دیگران» را می‌ساختیم، همه تلاش مان این بود که فیلم خوبی را تحویل بدهیم و روی همین هدف متمرکز شدیم. به خصوص من تاکید داشتم همه آن ظرایفی که هنگام نوشتن به خرج داده بودم، در زمان تولید لحاظ شود. برای خود ساختاری را طراحی کرده بودم و می‌خواستم دقیقا عین همان پیش برویم. آن زمان چندان به جشنواره فکر نمی‌کردیم، اما زمان مونتاژ و هنگامی که چند نفر از دوستان کارشناس فیلم را به تماشا نشستند، این نوید به من داده شد که موفقیت هایی چشم انتظار ما خواهد بود. وقتی فیلم مورد قبول هیأت انتخاب جشنواره واقع شد، دریافتم تا حدودی زحماتمان نتیجه داده است. البته نه آن هنگام و نه در این زمان هیچ پیش بینی خاصی ندارم، چون معتقدم باید اول فیلم را به مردم، خبرنگاران و منتقدان نشان دهیم و پس از دریافت بازخوردها، خودمان را قضاوت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فیلمنامه تا چه حد در این موفقیت سهیم بوده توضیح داد: من دیدگاه و نقطه نظرات اصلی را برای خودم طراحی کرده بودم و توجه داشتم که همه چیز در زمان تولید، تدوین و حتی آخرین مراحل فنی در خدمت همان اهداف اضافه شود و پیش برود. چیزی که به یک فیلمنامه قوت می‌بخشد، توجه به جزئیات است. من برای کوچکترین مسائل هم ساعت ها فکر می‌کردم و زود از خودم راضی نمی‌شدم. هر سکانس را بارها بازنویسی کردم و اساسا معتقدم برای نوشتن یک فیلمنامه خوب هرگز نباید عجله کرد. باید اجازه دهی چند روز بگذرد و دوباره با ذهنی باز به آنچه نوشته‌ای مراجعه کنی و در این زمان است که نقاط ضعف و قوت اثر را در می‌یابی. در این هنگام است که می فهمی چه سکانس هایی را باید حذف کنی. گذشته از این، من در هنگام نوشتن است که به میزانسن‌ها هم فکر می کنم و وقتی بر سر صحنه حاضر می شوم، نیمی از راه را رفته ام. صبوری اصل مهمی در فیلمنامه نویسی است. در پایان کار وقتی نظر دوستان کاربلد را هم بپرسی، با آرامش خاطری می‌توانی پروژه را کلید بزنی. در این حالت پروسه فیلمبرداری سریع تر طی می‌شود.

ضمیری درباره جو آرامی که به گفته بازیگران وی بر پشت صحنه کار او حاکم بوده توضیح داد: وقتی عوامل یک فیلم خودشان اهل صداقت باشند، این عملکرد صادقانه را به دیگران انتقال می دهند. مثلا خانم قاضیانی کسی بود که به کاراکتر خودش طاهره ایمان کامل داشت و همین رویکرد باعث شد کارش خروجی خوبی داشته باشد. صداقتی که گفتم در کار نویسنده و کارگردان باید متجلی باشد. این مهم است که چه مضمون و محتوایی را برای نوشتن انتخاب می‌کنی. آیا به اصل آن ایمان داری یا صرفا به عنوان یک کار به آن نگاه می‌کنی؟ به هر حال به این جشنواره نگاه امیدوارانه ای دارم و منتظرم ببینم چه پیش می‌آید.

فیلم «با دیگران» به تهیه‌کنندگی امیر سماواتی و کارگردانی ناصر ضمیری داستان زنی به نام طاهره را روایت می‌کند که امید خود را به داشتن فرزند از دست داده است و … . حسین محجوب، هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، حمیدرضا آذرنگ، لیلا زارع و جمعی از بازیگران مشهدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>