سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم فجر/

برای حمایت از فیلمسازان خوش‌فکر اعلام آمادگی می‌کنم/سیدزاده با سه فیلم در راه فجر

zendegi-jaye-digarist

سید امیر سیدزاده با سه فیلم در جشنواره فجر تأکید کرد از نگاه نو و متفاوت نسل جوان فیلمسازی لذت می‌برد.

سید امیر سیدزاده با سه فیلم در جشنواره فجر تأکید کرد از نگاه نو و متفاوت نسل جوان فیلمسازی لذت می‌برد.

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سه فیلم «خانوم»، «زندگی جای دیگری است» و «ناخواسته» درباره حضورش در جشنواره امسال به سوره سینما گفت: خوشحالم که امسال با سه فیلم متفاوت و متعلق به فیلمسازان خوش‌فکر در جشنواره حضور دارم. «زندگی جای دیگریست» در بخش مسابقه حضور دارد و امیدوارم دو فیلم دیگر هم بتوانند حضور پیدا کنند. امسال فیلمسازان از هر نسلی در جشنواره حضور دارند. تعدادی از فیلم‌ها مثل «رستاخیز» و «چ» که پروژه‌های فاخر محسوب می‌شوند هم رنگ دیگری به جشنواره خواهند داد. تنوع آثار و تنوع فیلمسازان با نگاه‌های مختلف امید یک جشنواره پربار و متنوع را می‌دهد.

این تهیه‌کننده افزود: امیدوارم در داوری‌ها قضاوت‌ها بی‌طرفانه باشد و در همه بخش‌ها شاهد شایسته‌سالاری باشیم. همچنین به موج نو فیلمسازی که نگاه متفاوتی را در سینما دنبال می‌کند بیشتر بها داده شود. در این سه فیلمی که امسال تهیه کردم شاهد بودم که هر سه این کارگردانان بسیار مستعد هستند، به فیلمسازان جوان و مستعد باید فرصت حضور و درخشش داد. پتانسیل زیادی بین نسل جدید وجود دارد که باید بالفعل شود. معمولا تهیه‌کننده‌ها برای حمایت از فیلم اولی‌ها دچار تردید هستند که البته حق دارند چون امروز سرمایه‌گذاری در سینما با ریسک زیادی همراه است.

تهیه‌کننده «آمین خواهیم گفت» اضافه کرد: حمایت از نسل جوان به ارتقای کمی و کیفی سینما کمک می‌کند. یک نتیجه متفاوت برای سینما رقم می‌زند. سینمای ما دقیقا به این نسل احتیاج دارد. وضعیت فعلی سینمای ایران به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن راحت و بی دغدغه نیست. مشکل سینمای ایران کمبود سالن و هزینه بالای تولید است. از طرفی مخاطب ما مخاطبی نیست که سینما رفتن را جزو اولویت‌های زندگی‌اش تعریف کند. در حالی که سینما عامل پیشرفت فرهنگی و انتقال معنا و پیام است.

سیدزاده تأکید کرد: در کشورهای  پیشرفته دولت روی سه بحث آموزش، سلامت و فرهنگ سرمایه‌گذاری می‌کند. متأسفانه بی توجهی مسئولین به برنامه‌های فرهنگی خصوصا سینما مردم را نسبت به اهمیت این مباحث بی توجه کرده. مشکلات عدیده سینمای ایران تهیه‌کننده‌ها را نسبت به فیلم اولی‌ها غافل کرده. درست است که سرمایه باید برگردد شخصا این مسئله را هم همیشه مد نظر دارم ولی هر اتفاق نویی با ریسک‌هایی همراه است که اگر آنها را بپذیریم در دراز مدت شاهد اتفاق‌های مثبت خواهیم بود. حمایت من از فیلمسازان نسل جوان دقیقا در همین راستاست.

سرمایه‌گذار «قاعده تصادف» گفت: من در زندگی شخصی‌ام با دغدغه‌های جوانان از جمله فرزندان خودم درگیر هستم به همین دلیل حس می‌کنم که پرداختن به نیازهای این جوانان در سینما در واقع یکی از نیازهای جامعه است. فیلمسازان جوان به این نیاز توجه دارند و من هم با کمال میل از دوستان خوش‌فکر حمایت می‌کنم. برای سال آینده هم حمایت خودم را از همه فیلم اولی‌ها و کارگردانانی که فکر می‌کنند سوژه‌های جذابی برای فیلمسازی دارند اعلام می‌کنم و امیدوارم بتوانم در این مسیر به ارتقای معنایی سینما و همچنین پویش فکری جامعه به سهم خودم قدمی برداشته باشم.

سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.