سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۲ در ۸:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
«این فیلم نباید دیده بشه» آماده نمایش شد/

یک فیلم سه بعدی دفاع مقدسی ساخته شود

sharafi-kia

سعید شرفی‌کیا از آماده شدن فیلم سینمایی «این فیلم نباید دیده بشه» به تهیه‌کنندگی خودش خبر داد.

سعید شرفی‌کیا از آماده شدن فیلم سینمایی «این فیلم نباید دیده بشه» به تهیه‌کنندگی خودش خبر داد.

شرفی‌کیا که تهیه‌کنندگی اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران «آقای الف» را بر عهده داشته درباره ساخت دومین فیلم سه بعدی «عملیات کبرا» که دفاع مقدسی است به سوره سینما گفت: ساخت فیلم‌های جنگی و دفاع مقدسی بدون حمایت نهادهای دولتی ممکن نیست. فیلمنامه «عملیات کبرا» کاملا آماده است ولی وضعیت بودجه کاملا نامشخص. در دو سال اخیر بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بودجه نداشتند و هر بار مراجعه می‌کردیم همین وضعیت را شاهد بودیم. با عوض شدن مدیریت‌ها نمی‌توانم بگویم چقدر می‌توان امیدوار بود که بودجه فیلم فراهم شود چون هنوز مدیریت جدید ساز و کار و رویکرد عملی خود را به صورت مدون مشخص نکرده. هنوز شوراها برای برنامه‌ریزی در همه بخش‌ها تشکیل نشده و ما نمی‌دانیم سازمان سینمایی در عملکرد چگونه عمل خواهد کرد.

وی افزود: امیدوارم که در برنامه‌ریزی‌های جدید همه چیز آنقدر شفاف باشد که ما تهیه‌کننده‌ها بدانیم برای دنبال کردن اهدافمان چه مسیری را باید دنبال کنیم. در حال حاضر «عملیات کبرا» با مشکل بودجه مواجه است درست است که این فیلم یک فیلم سه بعدی است و جذابیت‌های خودش را دارد ولی به هر حال یک فیلم دفاع مقدسی است و سرمایه‌گذار خصوصی برای حمایت از این آثار ریسک نمی‌کند و حمایت دولتی باید پشت فیلم قرار بگیرد. ما همچنان پیگیر ساخت این فیلم هستیم چون معتقدیم یک فیلم جنگی سه بعدی باید ساخته شود.

وی درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: فیلم سینمایی «این فیلم نباید دیده بشه» به کارگردانی علی کلانتری را تهیه‌کنندگی کردم. این فیلم در سکوت خبری ساخته شد. نسخه‌ای از آن را به دفتر سی و دومین جشنواره فجر ارائه کردیم که در لیست فیلم‌های اعلام شده نبود ولی قرار است که چند فیلم به این لیست اضافه شود امیدوارم فیلم ما هم یکی از آنها باشد. «این فیلم نباید دیده بشه» جمع و جور با یک گروه دانشجویی ساخته شد، هیچ بازیگر چهره‌ای ندارد و در حال حاضر آماده نمایش شده است. فیلم درباره اختلاف یک زن و شوهر است.