سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۲ در ۸:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
بازیگر «ترش و شیرین» و «متهم گریخت»:

رمضان و نوروز آینده روی آنتن هستم/تئاتر برای بعضی‌ها کلاس گذاشتن است

maryam-amirjalali

مریم امیرجلالی با انتقاد از کیفیت بد فیلمنامه‌های تلویزیونی از حضور در دو مجموعه برای ماه رمضان آینده و نوروز ۹۳ خبر داد.

مریم امیرجلالی با انتقاد از کیفیت بد فیلمنامه‌های تلویزیونی از حضور در دو مجموعه برای ماه رمضان آینده و نوروز ۹۳ خبر داد.

امیرجلالی بازیگر تلویزیون درباره فعالیت این روزهای خود به سوره سینما گفت:  این روزها مشغول کاری نیستم. آخرین فعالیتم در تلویزیون بازی در یک تله فیلم دو قسمتی به نام «تاوان» بود که در روز ۲۷ و ۲۸ صفر از شبکه اول پخش شد. در سریال «بیقرار» به کارگردانی فلورا سام  بازی داشتم که از شبکه یک پخش شد. خوشبختانه این فیلمنامه و گروه تولید بسیار عالی بودند. خیلی خوشحالم که در این مجموعه با فلورا سام و دیگر دوستان همکاری کردم.

امیرجلالی  گفت: در مجموعه‌ای که از کیفیت فیلمنامه آن مطمئن نباشم و بدانم که مردم ارتباطی با آن نخواهند گرفت بازی نمی‌کنم. بیشترین تمرکز من بازی در تلویزیون است چون این رسانه یک رسانه مردمی است من هم محبوبیتم را مدیون مردم هستم طبیعی است که هیچوقت دوست ندارم تصور خوبی که از من به خاطر بازی در مجموعه‌های موفق «چارخونه»، «ترش و شیرین» و «متهم گریخت» در ذهن دارند را از بین ببرم. هرگز در شبکه نمایش خانگی بازی نکرده‌ام و علاقه‌ای هم به بازی در این مجموعه‌ها ندارم.

وی افزود: اغلب تولیدات تلویزیون دچار افت کیفی هستند. همه فقط برای پول کار می‌کنند. کسی به اینکه مجموعه تولید شده بتواند مردم را پای تلویزیون بنشاند فکر نمی‌کند. سریال‌ها آنقدر آبکی شده که آدم دوست ندارد تلویزیون را روشن کند. بیننده از دیدن این آثار چیزی یاد نمی‌گیرد. همیشه دوست دارم در مجموعه‌ای بازی کنم که مردم با لبخند پای آن بنشینند نه اینکه با عصبانیت تلویزیون را خاموش کنند. این روزها همه شبکه‌های ماهواره‌ای «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» را نشان می‌دهند و من در کوچه و خیابان می‌بینم که مردم هنوز هر وقت این مجموعه پخش می‌شود با اشتیاق آن را دنبال می‌کنند.

این بازیگر ادامه داد: چرا دیگر چنین مجموعه‌هایی ساخته نمی‌شود؟ مجموعه‌هایی که تاریخ مصرف ندارند و بیننده همیشه با دیدن آنها لذت می‌برد. شخصا هر بار که «ترش و شیرین»، «متهم گریخت» یا «چارخونه» پخش می‌شود می‌نشینم و نگاه می‌کنم. این مجموعه‌ها با عشق همه گروه به تولید یک کار موفق ساخته شد. همه متعهد بودند سریال موفق بسازند. قطعا وقتی چنین نیتی وجود داشته باشد ناخودآگاه نتیجه هم رضایت‌بخش خواهد بود. مردم در خیابان می‌پرسند که چرا نیستم و کم کار می‌کنم. نمی‌توان همه چیز را برای آنها توضیح داد. وقتی ابراز محبت مردم را می‌بینم در مسیری که در انتخاب فیلمنامه‌ها در پیش گرفته‌ام مصمم‌تر می‌شوم.

امیرجلالی اضافه کرد: چیزی که این روزها در مجموعه‌های تلویزیونی می‌بینم انتخاب نادرست بازیگران است. بازیگر باید برای اجرای یک نقش توانایی داشته باشد. تهیه‌کننده‌ها به دلایل مختلف بازیگرانی را انتخاب می‌کنند که اصلا از میزان توانایی آنها مطمئن نیستند. به سینما و تئاتر زیاد علاقه ندارم. حرف زدن از تئاتر شعور می‌خواهد. شخصا سواد کافی برای تحلیل تئاتر ندارم. تعجب می‌کنم از برخی بازیگران تلویزیون که برای کلاس گذاشتن می‌گویند دلم برای تئاتر تنگ شده یا من برای تئاتر زندگی‌ام را می‌دهم در حالی که حتی یک نمایش هم بازی نکرده‌اند. تئاتر بازی کردن برای بعضی‌ها مایه فخرفروشی و کسب وجه هنری است.

وی گفت: بارها دیده و شنیده‌ام که برخی بازیگران  فقط به نیت اینکه وجه هنری برای خود بخرند سمت تئاتر می‌روند و تظاهر می‌کنند که به این عرصه علاقه و تعهد زیادی دارند. تئاتر جای هر کسی نیست و اتفاق بسیار کار سختی است. من اهل کلاس گذاشتن نیستم البته اصولا تئاتر سلیقه‌ام نیست شاید چون شناخت زیادی از آن ندارم. نمی‌فهمم شکسپیر چه می‌گوید. صادقانه اینها را می‌گویم چون اصلا عادت به تظاهر ندارم. همه مشکلات ما از ریا و تظاهر نشات می‌گیرد.

امیرجلالی درباره حضورش در سریال‌های ماه رمضان و ایام نوروز گفت: خوشبختانه دو پیشنهاد خوب برای بازی در یک مجموعه نوروزی و یک مجموعه برای ماه رمضان داشتم که هر دو را پذیرفته‌ام. یکی از این سریال‌ها را سعید آقاخانی کارگردانی خواهد کرد که مطمئنم مجموعه خوبی خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>