سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

پیام تسلیت مجید مجیدی برای درگذشت جواد شریفی‌راد

majidi

مجید مجیدی به مناسبت درگذشت عوامل «معراجی‌ها» پیام تسلیت منتشر کرد.

مجید مجیدی به مناسبت درگذشت عوامل «معراجی‌ها» پیام تسلیت منتشر کرد.

سوره سینما- در پی درگذشت جواد شریفی راد مسءول جلوه های ویژه فیلم معراجیها،مجید مجیدی کارگردان مطرح سینمای ایران که با مرحوم جواد شریفی در پروژه پیامبر (ص)همکاری کرده است پیام تسلیتی را منتشر کرد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است. وقتی خبر پرواز ملکوتی جواد شریفی عزیز را شنیدم ،ناباورانه دریک شوک به سر بردم وهمه خاطرات و لحظات زیباوو دوست داشتنی دوسال همکاری در پروژه پیامبر(ص) و خاطرات او از حماسه هایش در دوران دفاع مقدس در ذهن من زنده شد.

اوکسی بود که خود را وقف انقلاب و دفاع مقدس کرده بود. تمام بدن او پر از ترکش بودو بارها و بارها در جنگ مجروح شده بود. هرجا خطر بود جواد بود،هرجا ماموریت غیر ممکن ،عملیات خنثی سازی بمبی عمل نکرده ،دردوران جنگ بود جواد بود که بمب را خنثی کند. او مرد عمل بود و بی ادعا بود ،پر تلاش و تواناواز همه مهمتر مهربان وبردبار.جواد خلاق بود و ادوات بسیاری را برای پروژه پیامبر (ص)ساخت از جمله تجهیزات بسیار زیادی را ساخت که از او به یادگار در سینما خواهد ماند. هیچ کاری برای او غیر ممکن نبود و برای همین هرچه در ذهن داشتم به اومی گفتم وجواد به بهترین شکلی ایده های مارا جامعه عمل می پوشاند. در یکی از صحنه های فیلم که در کنار سواحل خلیج فارس بود ،تلاطم دریا را داشتیم و من می خواستم که موجهای بزرگ وسهمگین به ساحل بیاید. به جواد گفتم امکان چنین چیزی وجود دارد که بعدها با  CGI(جلوه های کامپیوتری ) تقویت کنیم. به من اطمینان داد که امکانپذیر است. فقط یک ماه فرصت می خواهد که آن وسایل را بسازد.

او به شکل ناباورانه ای تجهیزاتی ساخت که موجهای بزرگ و عظیمی به ساحل برگرددکه این ارتفاع موجها به ۴تا ۶ متر می رسید.این کار او همه را به وجد آورده بود.جواد که به زبان انگلیسی مسلط بود با عوامل خارجی فیلم ارتباط بسیار دوستانه و حرفه ای را برقرار کرده بود و استرارو از او به عنوان معجزه گر نام می برد.جواد عاشقانه خود را وقف پروژه پیامبر اکرم (ص)کرد.ان شاء الله که دردیار باقی حضرت رسول (ص)شفیع او باشد.

رازی در جواد شریفی بود که همه اورا دوست داشتند. همه عاشق اوبودند. راز او مهربانی بود.ساده بود و شریف. همیشه لبخند به لب داشت. من مطمءنم لحظه مرگ لبخند به لب داشت. یادش وآثارش همیشه در ذهن ودلمان خوهد ماند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>