سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۲ در ۸:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
خسرو سینایی: برگزاری جشنواره مد روز است/

امیدی برای کلید زدن «قطار زمستانی» ندارم

khosro-sinayee

خسرو سینایی ساخت فیلم خوب را نسبت به برگزاری جشنواره‌های متعدد در اولویت دانست.

خسرو سینایی ساخت فیلم خوب را نسبت به برگزاری جشنواره‌های متعدد در اولویت دانست.

سینایی درباره جشنواره فیلم فجر امسال به سوره سینما گفت: شنیده‌ام که امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره به نمایش درخواهند آمد ولی خودم فیلم‌ها را ندیده‌ام. همیشه گفته‌ام که ارزش و اعتبار یک جشنواره به زرق و برقش نیست به کیفیت فیلم‌هایی است که در آن به نمایش درمی‌آید. در سال‌های گذشته که خودم در جشنواره فیلم داشته‌ام یا داور بوده‌ام چیزی که باعث ناراحتی‌ام می‌شد تشریفات زیاد جشنواره و در مقابلش کیفیت نامناسب فیلم‌ها بود. درست است که برگزاری جشنواره مد روز است و باید اتفاق بیفتد اما شخصا ساخت فیلم‌های خوب به تعداد زیاد را برای سینما ضروری‌تر از برگزاری جشنواره‌ها متعدد می‌دانم.

کارگردان «عروس آتش» درباره آخرین خبرهای فیلم جدیدش «قطار زمستانی» توضیح داد: این قطار مدت‌هاست در ایستگاه منتظر است و تقریبا امیدم را برای ساختش از دست داده‌ام.

سینایی لوح زرین بهترین کارگردانی در دومین دوره جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «هیولای درون» و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «عروس آتش» را دریافت کرده است. وی ساخت فیلم‌های «یار در خانه»، «کوچه پاییز»، «مرثیه گمشده» و … را در کارنامه دارد.