سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب
معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی:

تشکیل کمیته انضباطی در اختیار شورای صنفی نمایش نیست

مهدی عظیمی میرآبادی

مهدی عظیمی میرآبادی درباره اقدامات شورای صنفی نمایش در نامه‌ای به این نهاد تذکر داد.

مهدی عظیمی میرآبادی درباره اقدامات شورای صنفی نمایش در نامه‌ای به این نهاد تذکر داد. سوره سینما- مهدی عظیمی در نامه‌ای به شورای صنفی نمایش تاکید کرد که به استناد به مواد فصل پنجم آیین‌نامه، تشکیل کمیته موصوف از اختیارات اعضای شورای صنفی نیست. 

در متن نامه مهدی عظیمی به سیدضیا هاشمی درباره تشکیل کمیته انضباطی آمده است: احتراماً پیرو اخبار منتشر شده از سوی آن جامعه محترم در خصوص تشکیل کمیته انضباطی با موضوع بررسی جرایم مربوط به اکران که بعضاً سوء تفاهم هایی را ایجاد کرده است، با ادای احترام نسبت به صنوف محترم سینمایی، ضمن جلب توجه جنابعالی و همکاران محترم به مقدمه آیین نامه شورای صنفی اکران در سال ۱۳۹۱ که بر اساس اختیارات اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای و با توجه به درک ضرورت و اقتضائات مورد نیاز سینمای ایران تدوین و به شورای صنفی اکران تفویض شده است.

با توجه به بند ۸ از ماده ۶۲ ابلاغیه مذکور (که به تنظیم آئین نامه رسیدگی به تخلفات احتمالی در قلمرو پخش و نمایش اشاره می‌کند) و نیز بند ۱۵ همین ماده (که به تکمیل تفسیر و یا اصلاح آئین نامه اجرائی شورای صنفی نمایش در هر مقطع لازم از زمان اشاره دارد)اعلام می نماید با استناد به مواد فصل پنجم آیین نامه فوق الذکر، تشکیل کمیته موصوف از اختیارات اعضای شورای صنفی نمی باشد و در صورت لزوم ( شورای عالی برنامه ریزی نمایش فیلم ) به ریاست مدیر کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای (که با توجه به تغییرات ساختاری در سازمان سینمایی این وظیفه به معاونت فعالیت‌های سازمان واگذار شده) در خصوص آن تصمیم خواهد گرفت.

بنابراین ضروری است با پرهیز از هر گونه اقدام خلاف ضوابط ابلاغی و بر اساس اختیارات و مسئولیت های مندرج در آیین نامه شورای صنفی نمایش، اقدامات لازم را مبذول فرمایید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>