سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب
مهشید افشارزاده:

توجه داوران به بخش‌های مختلف جشنواره انگیزه سینماگران را بیشتر می‌کند

5-setareh

کارگردان «پنج ستاره» تاکید کرد توجه داوران به بخش‌های مختلف جشنواره باعث ایجاد انگیزه در سینماگران می‌شود.

کارگردان «پنج ستاره» تاکید کرد توجه داوران به بخش‌های مختلف جشنواره باعث ایجاد انگیزه در سینماگران می‌شود.

مهشید افشارزاده درباره اولین فیلم سینمایی خود «پنج ستاره» به سوره سینما گفت: الان دیگر همه داستان ها تکراری شده و تنها در نوع پرداخت است که می‌توان متفاوت بودن را ایجاد کرد. من هم تلاش داشتم چنین رویکردی را در پیش بگیرم. لوکیشن ما یک هتل پنج ستاره بود و همین دلیل مخارج ما هم بالا رفت، اما اعتقاد من این است که وقتی کاری را می‌سازم، حجت را تمام کنم.

وی افزود: پیرنگ داستان فیلم من بلوغ است. دختری از یک خانواده ی آرام به یک محیط شغلی مقرراتی پا می گذارد. همه تلاشم را به خرج داده ام و امیدوارم در جشنواره فیلم و تلاش گروه سازنده آن دیده شود. یک فیلمساز هنگام ساخت اولین اثر سینمایی خود باید برای اثبات خودش بیش از اندازه تلاش کند. این انرژی گذاشتن مضاعف البته برای من که سال ها در سینما کار کرده‌ام، قدری کمتر بود.

این بازیگر ادامه داد: بازیگرانم با توجه به شناختی که از من داشتند، بسیار در حق من لطف داشتند. به هر حال همیشه حساسیت زیادی روی یک کارگردان فیلم اولی وجود دارد. از طرفی خیلی از عوامل فکر می کنند اگر با چنین کارگردانی کار کنند، زحمتشان در جشنواره دیده نمی‌شود. ای کاش برای فیلم اول نیز تمام صنوف مورد توجه قرار می گرفتند تا همکاری ها با اشتیاق بیشتری همراه باشد.

افشارزاده همچنین بیان داشت: اگر می‌خواهیم سینمای پویایی داشته باشیم، باید به همه اندیشه‌ها فرصت بروز و ظهور بدهیم و اگر بخش نگاه نو در زمینه اهدای جوایز جشنواره‌ای، مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، یکی از زمینه های این پویایی فراهم شده است.

«پنج ستاره» به تهیه‌کنندگی امیر سماواتی و با بازی شهاب حسینی، همایون ارشادی، امید روحانی، بهنوش بهختیاری، بهناز جعفری، لیلا بلوکات، سحر قریشی و … داستان چند زن مستخدم در یک هتل است. این فیلم در بخش نگاه نوی جشنواره امسال حضور دارد.