سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
علی معلم: فیلمسازان خودشان مسئول نامشان هستند/

بخش «نوعی تجربه» تعارف نیست/ مجال دیده شدن به ۱۱ فیلم

ali-moallem

سخنگو و عضو هیئت انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر اضافه شدن «نوعی تجربه» را برمبنای بحث‎‌های کارشناسی دانست.

سخنگو و عضو هیئت انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر اضافه شدن «نوعی تجربه» را برمبنای بحث‎‌های کارشناسی دانست.

علی معلم درباره بخش اضافه شده به سی و دومین جشنواره فیلم فجر با عنوان «نوعی تجربه» به سوره سینما گفت: در جشنواره امسال ما با تعدادی فیلم از فیلمسازان جوان و فیلمسازان شناخته شده مواجه بودیم که شمایل و خصیصه‌های فیلم‌های تجربی را داشتند.

وی ادامه داد: ما در هیئت انتخاب بر مبنای بحث و گفتگوهایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بخشی را با عنوان «نوعی تجربه» اضافه کنیم و در این بخش حدود ۱۱ فیلم انتخاب شد. واقعا این بخش تعارفی نیست و مطمئنا مانند چند سال گذشته که به صورت تعارفی و بی‌مورد بخش‌های مختلف به جشنواره اضافه می‌شد برای آن برنامه‌ریزی نکردیم. بلکه با این رویکرد چنین فیلم‌هایی که به لحاظ ساختاری در روند معمول سینما قرار نمی‌گیرند در ویترین جشنواره مجال دیده شدن و مورد بحث قرار گرفتن پیدا می‌کنند و مطمئنا چنین سینمایی علاقمندان و مخاطبان خودش را دارد. همچنین بر مبنای صحبت‌های انجام شده قرار است یک جایزه ویژه به بهترین فیلم در این بخش اهدا شود.

معلم در پاسخ به این سوال که چرا در بخش سودای سیمرغ ۲۹ فیلم حضور دارند و این تعداد زیاد به نظر نمی‌رسد، گفت: امسال واقعا سال بخصوصی برای انتخاب بود. از نظر خودم عرض می‌کنم اگر ما با حساسیت زیاد می‌خواستیم در این بخش فیلم انتخاب کنیم حدود ۱۷ یا ۱۸ فیلم بیشتر نمی‌توانستند در این بخش به رقابت بپردازند. به هر حال بسیاری از فیلمسازان خودشان مسئول نام و اثر خودشان هستند.