سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
هیچ وقت دنبال جایزه نبوده‌ام/

سجادی‌حسینی: فیلم‌های بخش نوعی تجربه دیده خواهند شد

kaveh-sajjadi1

کاوه سجادی‌حسینی کارگردان «شب بیرون» بخش نوعی تجربه جشنواره فجر را یک حرکت رو به جلو توصیف کرد.

کاوه سجادی‌حسینی کارگردان «شب بیرون» بخش نوعی تجربه جشنواره فجر را یک حرکت رو به جلو توصیف کرد.

سجادی‌حسینی درباره حضور فیلمش «شب بیرون» در بخش نوعی تجربه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به سوره سینما گفت: بخش نوعی تجربه بخشی جدید و نوپا در جشنواره فجر است که به همت هیئت انتخاب و دبیر جشنواره آقای رضاداد شکل گرفته است. قطعا این بخش حرکت رو به جلوست. در کنار کارگردانان مهمی مثل فرزاد مؤتمن و فرهاد مهرانفر که در این بخش حضور دارند فیلم ما هم دیده خواهد شد.

وی افزود: فیلم من از این منظر که قصه دراماتیک به شکل مرسوم ندارد از سینمای بدنه فاصله می‌گیرد و به سمت سینمای تجربی نزدیک می‌شود. البته «شب بیرون» جاذبه تفریح‌گونه دارد و می‌تواند با طیف گسترده‌ای از انواع مخاطب ارتباط برقرار کند. به هر حال وقتی فیلمم در بخش فیلم‌های اول پذیرفته نشد به نوعی خستگی تولید در تنم باقی ماند اما با راه‌اندازی بخش نوعی تجربه که اتفاقا حرکتی رو به جلو و جذاب است انرژی مضاعفی گرفتم. «شب بیرون» را به سختی و با همت دوستانم ساختم همه عوامل و بازیگران بدون دستمزد و با لطف زیاد به من کمک کردند تا این فیلم را بسازم.

سجادی‌حسینی اضافه کرد: به گمانم یک جایزه در بخش نوعی تجربه به یک فیلم ارائه می‌شود که شاید از پررنگ بودن این بخش کم کرده اما اشکالی هم ندارد. هیچ وقت دنبال جایزه نبوده‌ام چه زمانی که فیلم کوتاه می‌ساختم چه زمان ساخت فیلم‌های تلویزیونی. طبیعی است که جایزه گرفتن را دوست دارم اما اولویت اولم ساختن فیلم خوب است. «شب بیرون» ترکیبی از بازیگران تئاتر و سینما را در خود دارد. برای من سینما و تئاتر به هم نزدیک‌اند مخصوصا در زمینه بازیگری. در «شب بیرون» تأکیدم انتخاب بازیگر بر اساس نقش بود و همه بازیگرانم را بر این اساس انتخاب کردم. حتی اگر سرمایه کلان داشتم باز هم همین بازیگران را انتخاب می‌کردم.

kaveh-sajjadi2

وی درباره ویژگی جشنواره امسال توضیح داد: حضور کارگردانانی که در سال‌های اخیر شاهد حضورشان در سینما نبودیم، همچنین تنوع فیلم‌ها و فیلمسازان قطعا می‌تواند چشم‌انداز خوبی از جشنواره امسال برای ما بسازد. باید منتظر یک جشنواره پر شور و نشاط باشیم. سینمای ما در سال‌های گذشته بسته شده بود و همه دلسرد بودیم جشنواره امسال می‌تواند خون دوباره در رگ‌های سینما باشد.

در «شب بیرون» به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، باران کوثری، هومن سیدی، هوتن شکیبا، حسام محمودی و … بازی می‌کنند. سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد بهمن ماه برگزار می‌شود.