سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
بازیگر برنده سیمرغ با سه فیلم در جشنواره/

تعداد جایزه ملاک بازیگر خوب بودن نیست/ زارع با نقش‌های متفاوت در فجر

leila-zare

لیلا زارع تأکید کرد با اشتیاق منتظر دیدن فیلم‌های جشنواره امسال است.

لیلا زارع تأکید کرد با اشتیاق منتظر دیدن فیلم‌های جشنواره امسال است.

زارع که امسال با سه فیلم «با دیگران»، «شیفتگی» و «گنجشگک اشی مشی» در جشنواره حضور دارد درباره این تجربه‌ها به سوره سینما گفت: در «شیفتگی» نقش دختری را بازی می‌کنم که موزیسین است اما برای گرفتن مجوز دچار مشکل شده و برای یکی از آلبوم‌هایش به یزد سفر می‌کند. در واقع فیلم نگاهی زنانه دارد. با علی زمانی عصمتی کارگردان این فیلم قبلا همکاری نکرده بودم. قبل از فیلمبرداری تمرین می‌کردیم که در این تمرینات به سلیقه نهایی کارگردان در میزانسن و حس نزدیک می‌شدیم.

این بازیگر اضافه کرد: در «با دیگران» نقش یک زن عاشق بچه را بازی می‌کنم که بچه‌دار نمی‌شود و از طرف خانواده خودش و همسرش تحت فشار است. کار کردن با فیلم اولی‌ها لذت‌های خاص خودش را دارد از طرفی کم و کاستی‌هایی هم هست که قطعا در فیلم‌های بعدی جبران می‌شود. در این فیلم به کارگردانی ناصر ضمیری همه چیز خیلی خوب بود و با دوستان زیادی که همبازی بودن با آنها بسیار لذت‌بخش است همکاری کردم.

leila-zare-2
لیلا زارع در نمایی از فیلم «گنجشگک اشی مشی»

وی که برنده سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن از جشنواره بیست و سوم فجر برای فیلم «ما همه خوبیم» شد درباره اهمیت جایزه برای بازیگر توضیح داد: جایزه در واقع نوعی خسته نباشید به بازیگر است. لزوما نمی‌تواند ملاکی برای بازیگر خوب بودن باشد. کسانی هم که با گرفتن یا نگرفتن جایزه گارد منفی یا مثبت دارند چندان نگاه درستی را انتخاب نکرده‌اند. اگر روزی بخواهم فیلمی را کارگردانی کنم و بازیگر برای فیلمم انتخاب کنم، فیلم می‌بینم و بازیگرم را از بین فیلم‌های خوب انتخاب می‌کنم نه از روی تعداد جایزه‌هایی که گرفته است. درباره جشنواره امسال نمی‌توانم بگویم چقدر امکان دارد جایزه بگیرم. خیلی از همکارانم در جشنواره حضور دارند که باید فیلم‌هایشان را ببینیم. هنوز برای پیش‌بینی و قضاوت زود است. سال گذشته ایران نبودم و نتوانستم تماشاگر فیلم‌های جشنواره باشم اما امسال با اشتیاق برای دیدن فیلم‌ها به جشنواره خواهم رفت.

زارع درباره همبازی بودن با بازیگرانی مثل هنگامه قاضیانی و رویا تیموریان در «با دیگران» و «شیفتگی» گفت: با بازیگر خوب و حرفه‌ای همبازی بودن یک حسن بزرگ است. وقتی با این دست بازیگران همبازی می‌شوید خسته نمی‌‌شوید و اتفاقا انرژی مضاعفی برای ادامه کار پیدا می‌کنید. همبازی بودن با قاضیانی و تیموریان لذت‌بخش بود. خانم تیموریان بر گردن من حق استادی دارند و از ایشان چیز یاد می‌گیرم.

وی درباره بازپخش سریال موفق و پربیننده «ارمغان تاریکی» از شبکه سوم افزود: موفقیت این سریال و رمز ماندگاری و جذابیتش یک دلیل نداشت. دلایلی متعددی از جمله فیلمنامه، کارگردانی، انگیزه همه گروه برای خلق یک اثر موفق، همراهی و همدلی باعث درخشان شدن نتیجه کار شد.

جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد بهمن ماه برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>