سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
بازیگر «فرشته‌ها با هم می‌آیند»:

نقش شبیه به هم بازی نکرده‌ام/ چرا جشنواره برلین و آسیاپاسفیک به من جایزه داد؟

naji1

رضا ناجی تأکید کرد بسیاری از بازی‌هایش باید در جشنواره فیلم فجر تحسین می‌‌شد.

رضا ناجی تأکید کرد بسیاری از بازی‌هایش باید در جشنواره فیلم فجر تحسین می‌‌شد.

ناجی بازیگر «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به سوره سینما گفت: سوژه فیلمنامه این فیلم خیلی من را جذب کرد. نقشم را هم خیلی دوست داشتم. تا به حال نقش شبیه به هم بازی نکرده‌ام همه نقش‌هایم از هم متفاوت بوده‌اند. در این فیلم نقش یک صاحب‌خانه را بازی می‌کنم که از دیگر نقش‌هایم متفاوت است. حامد محمدی یک کارگردان جوان و با استعداد است. کار کردن با او برایم بسیار لذت‌بخش بود. این فیلم در جشنواره دیده خواهد شد.

این بازیگر که برای بازی در «آواز گنجشک‌ها» جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر جشنواره برلین و آسیاپاسفیک را دریافت کرده با انتقاد از رفتار سلیقه‌ای و فرمایشی در جشنواره فجر گفت: جالب است که جشنواره‌های معتبری مثل برلین و آسیاپاسفیک بازی من را در «آواز گنجشک‌ها» دیدند و آن را شایسته جایزه و تحسین دانستند اما جشنواره فجر تا به حال چهار بار حق من را خورده است. شاید سینمای ایران من را دوست ندارد اما من دوست دارم در کشور خودم جایزه بگیرم. یعنی جشنواره‌های دنیا شعور تشخیص بازی خوب را ندارند که به من جایزه داده‌اند؟ اگر چنین نیست پس چرا بازی‌های من در جشنواره فجر دیده نمی‌شود.

naji2
رضا ناجی در حال دریافت خرس نقره ای از جشنواره برلین

وی افزود: سال گذشته در جشنواره فجر فیلم مهم و تأثیرگذاری مثل «ترنج» دیده نشد و کسانی نامزد جایزه بهترین کارگردانی یا بهترین بازیگر شدند که فیلم‌هایشان اصلا شایسته جایزه نبود. سال گذشته من حتی نامزد هم نشدم. در عوض بازیگرانی هستند که به خاطر یک سیلی زدن نامزد بهترین بازیگر می‌شوند. به هر حال تشویق در داخل کشور برای من دلگرمی می‌آورد.

ناجی بازی در فیلم‌های «بچه‌های آسمان»، «تولد یک پروانه»، «باغ‌های کندلوس»، «من و زیبا» و …. را در کارنامه دارد. «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با مشارکت حوزه هنری ساخته شده است و اولین فیلم سینمایی حامد محمدی به حساب می‌آید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>