سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۹:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
حجت الاسلام خاموشی:

مجهز شدن مبلغان به فناوری‌های روز ضروری است

IMG07231312

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مجهز شدن مبلغان دینی به فناوری‌های روز را با توجه به تنوع کارهای فرهنگی ضروری دانست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مجهز شدن مبلغان دینی به فناوری‌های روز را با توجه به تنوع کارهای فرهنگی ضروری دانست.

سوره سینما- مهر نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به سازماندهی مبلغان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام مبلغان به سراسر کشور با حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی همکاری می‌کند.

وی تعداد اعزام مبلغان در مناسبت‌ها را حدود ۵۰ هزار مبلغ اعلام کرد و افزود: حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مبلغ از قم اعزام می‌شوند و مابقی از نهادهای مختلف و طرح استقرار روحانی در روستاها تأمین می‌شود. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: با توجه به تنوع شکل کار فرهنگی در زمان حاضر ضرورت داشت مبلغان دینی را با فناوری‌ها و سامانه‌های روز مجهز کنیم و اکنون هر طلبه‌ای که بخواهد درس‌های حوزه را پیگیری کند این امکان توسط سازمان تبلیغات اسلامی فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در این راستا کتابخانه مجهز به صورت برخط و آنلاین در دسترس علاقمندان است.

حجت‌الاسلام خاموشی، روشنگری قشرهای مختلف در برابر نحله‌ها و فرقه‌های انحرافی را یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و تاکید کرد: با توجه به نفوذ عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های انحرافی، ساختار سازمان تبلیغات اسلامی را به سمتی برده‌ایم که در قالب گفتمان‌های دانشجویی، دانش آموزی و هیئت‌های مذهبی، آگاهی‌های لازم را به قشرهای مختلف بدهیم. توسعه فعالیت‌های قرآنی وی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و گفت: برای توسعه روخوانی، روان خوانی، آموزش حفظ و تفسیر قرآن و… اقدام به تاسیس سازمان دارالقرآن الکریم کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام خاموشی، ایجاد ۱۱۰ مدرسه معارف اسلامی صدرا را از دیگر اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و با بیان اینکه بیشتر خروجی این مدارس وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند اظهار کرد: در صدد هستیم تعداد این مدارس را در سطح کشور به ۳۰۰ مدرسه افزایش دهیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به فعالیت‌های این سازمان در زمینه‌های هنر و فناوری اشاره کرد و افزود: در بحث هنر، بیشتر به سه ویژگی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی توجه می‌شود و در این زمینه‌ها آثار و کتاب‌های خوبی تولید شده است.

وی تاکید کرد که در زمینه کتاب‌های دفاع مقدس، کتاب‌هایی که زبانزد عام و خاص هستند مانند کتاب دا در انتشارات سوره مهر چاپ می‌شود. وی توسعه بومی‌سازی نوشت‌افزارها را از دیگر کارهای انجام شده در این عرصه دانست و گفت: در تنوع کالاهای فرهنگی در شاخه‌های تجسمی، سینما، تئاتر و انیمیشن، تولید بازی‌های رایانه‌ای و… کارهای خوبی در سازمان تبلیغات اسلامی شده است.

به گفته حجت‌الاسلام خاموشی، در حوزه فناوری، بحث‌های پالایش فضای مجازی، محتوای ملی و شبکه ملی در دستور کار جدی سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>