سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
نشست خبری جهان بیگلری- 2/

سینماهای حوزه هنری یکسان‌سازی می‌شوند/ ۴ فیلمنامه در راه تولید

biglari3

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره یکسان سازی سینماهای حوزه هنری در تهران و شهرستان را ضروری دانست.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره یکسان سازی سینماهای حوزه هنری در تهران و شهرستان را ضروری دانست.

جهان بیگلری در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساخت دکور و بخش استودیو، طراحی بخش جلوه‌های ویژه و امور فنی پرده‌های سیز و آبی فیلم انجام شده، بسیاری از سکانس‌های داخلی و خارجی فیلم در استودیو انجام می شود. امیدوارم این فیلم تجربه خوبی در سینمای ایران باشد.

وی افزود: مجموعه «دا» یکی دیگر از تولیدات سازمان سینمایی سوره در سال آینده است که نگارش فیلمنامه توسط همایون اسعدیان و همکارانش ادامه دارد. منوچهر محمدی تهیه کننده این مجموعه دفاع مقدسی است. امیدوارم بودجه تولید این سریال عظیم را فراهم کنیم و آن را به تولید برسانیم.

جهان بیگلری گفت: در بخش فیلمنامه هم آثاری داریم، فیلمنامه «پایی که جا ماند» را محمدمهدی عسگرپور بر اساس کتابی به همین نام نوشته است، فیلمنامه «مهمان صخره ها» توسط محمدرضا گوهری و روح الله صدیقی نوشته می شود و در پایان مرحله فیلمنامه هستیم. «صبح روز بعد» را مهدی آذرپندار نوشته، فیلمنامه ««پینوکیو، عامو سردار و زینعلی» نوشته سیدرضا صافی یکی دیگر از این آثار است.

وی ادامه داد: در بخش سینمای مستند و کوتاه برنامه های فراوانی برای مراکز استان داشتیم اما به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم این برنامه ها را محقق کنیم، امیدوارم در سال ۹۳ با تامین بودجه در این بخش آثار بیشتری داشته باشیم.امسال فیلم مستند «ابرها در راهند» به کارگردانی محمدعلی فارسی را تولید کردم که به بخش مسابقه مستند جشنواره فجر راه یافت.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره گفت: تصویربرداری مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید هم از محرم امسال شروع شده و همچنان تولید این مستند که درباره عاشورا است، ادامه دارد. مستند داستانی «در سرزمین عشق» هم یکی دیگر از تولیدات سازمان سینمایی سوره است که درباره سرداران بزرگ دفاع مقدس توسط سیدرضا میرکریمی ساخته می شود.

وی ادامه داد: آقای میرکریمی با نگاهی جدید این مجموعه مستند داستانی را به شیوه کمیک موشن تولید کرده، بخش های شهید دوران، شهید چمران  آماده شده و بقیه در مراحل تولید هستند و در سال آینده مجموعه این مستند را رونمایی خواهیم کرد.

جهان بیگلری گفت: در بخش بین الملل هم دوستان من در دو سال گذشته فعالیت های فراوانی داشته اند که دیده شده. ۱۶ جشنواره میزبان فیلم های حوزه هنری در یک سال اخیر بوده اند. «یه حبه قند» رکوردار این حضور است. «حوض نقاشی» به تازگی جایزه یونسکو از آسیا پاسیفیک را دریافت کرد. فیلم های کوتاه و مستند حوزه هنری هم امسال در ۶ جشنواره خارجی روی پرده رفتند. در بخش عرضه بین المللی تنها به تولیدات حوزه هنری اکتفا نمی کنیم و آثاری که برای پخش به ما ارائه شود پخش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با متمرکز شدن بخش توزیع و اکران در موسسه بهمن سبز سعی داریم در حوزه اکران در تهران و شهرستان به یک نظام یکپارچه دست پیدا کنیم. سینماهای شهرستان ها بازدید شده، قرار است نوسازی و بهسازی در این زمینه داشته باشیم و به وضعیت سینماها را سامان بدهیم. در سینماهای شهرستان نیازمندیم در بخش نرم افزار و سخت افزار توسعه به وجود بیاوریم.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره گفت: تخصصی نگاه کردن به بخش توزیع و پخش فیلم و سامان دادن به این وضع در موسسه بهمن سبز با جدیت دنبال خواهد شد. دوستان کلاس های آموزشی برای مدیران سینماها ترتیب داده اند تا شیوه سینماداری در سینماهای حوزه هنری یکسان انجام شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>