سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

رییس حوزه هنری به تماشای تئاتر نشست/ لزوم اجراهای بین‌المللی آثار دفاع مقدس

mohsen-momeni

رییس حوزه هنری به همراه تعدادی از نویسندگان و جانبازان انقلاب دوشنبه ۷ بهمن ماه از نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» از کشور کانادا دیدن کرد.

رییس حوزه هنری به همراه تعدادی از نویسندگان و جانبازان انقلاب دوشنبه ۷ بهمن ماه از نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» از کشور کانادا دیدن کرد.
سوره سینما- مهر نوشت: گری لوئیز سفیر سازمان ملل متحد در کشورمان قبل از آغاز اجرای اول این اثر نمایشی طی دیداری که با رییس حوزه هنری و رییس مجموعه تئاترشهر داشت با ابراز خرسندی از حضور در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر از کارگردان ایرانی الاصل نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» در به صحنه بردن یک اثر نمایشی با موضوع جنگ و مقاومت تقدیر کرد و گفت: بسیار خوشحالم که امشب این فرصت برای من فراهم آمد تا شاهد هنرنمایی هنرمندان ایرانی و کانادایی در یک نمایش تولید مشترک با موضوع جنگ و مقاومت باشم و امیدوارم این اتفاق بتواند مقدمه ای برای حضورهای بعدی در صحنه های تئاتر ایران باشد.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری هم در این دیدار با تقدیر از گروه ایرانی – کانادایی نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» گفت: این جای بسیاری خرسندی است که  این نمایش با موضوع خوبی که بر اساس رمانی از حبیب احمدزاده برای اجرا آماده شد، توانسته در شهر آبادان که یکی از مراکز مهم درگیری ۸ سال دفاع مقدس بود به عنوان نمایش برگزیده مردم انتخاب شود و این باعث مباهات ماست که یک گروه از بازیگران خارجی توانسته اند با مخاطبان ایرانی خود ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: رمان «شطرنج با ماشین قیامت» یکی از آثار ماندگار حوزه ادبیات دفاع مقدس و حبیب احمدزاده است که شاهین صیادی کارگردان این اثر نمایشی توانسته با همکاری بازیگران خارجی روی صحنه ببرد و امیدوارم اجرای چنین آثاری که برگرفته از جریان ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس است استمرار داشته باشد و ما شاهد اجراهای بین المللی آثار ماندگار ادبیات دفاع مقدس باشیم.

اتابک نادری رییس مجموعه تئاترشهر نیز در این دیدار با ارائه گزارشی کوتاه از روند برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به سفیر سازمان ملل در ایران و رییس حوزه هنری خاطرنشان کرد: تلاش تمام هنرمندان شرکت کننده در جشنواره بین المللی تئاتر فجر امسال ارائه مفاهیم انسانی و اسلامی با استفاده از فرهنگ غنی ایرانی به عرصه های بین المللی بوده است و این باعث خوشحالی ماست که هنرمندان تا به امروز توانسته اند به سهم خود در انجام این وظیفه سنگین کارهای قابل تاملی را روی صحنه تئاتر اجرا کنند.

مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی از نویسندگان صاحب نام انقلاب و حسین پارسایی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز روز گذشته از نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» به کارگردانی شاهین صیادی از کشور کانادا دیدن کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>