سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
هیچ ایرانی را توان دوری از خورشید رضوی نیست/

خط سینمای ایران گفتگو است/ پیام ایوبی به سینماگران

fajr-ayubi

حجت الله ایوبی نیاز امروز سینمای ایران، را گفتگو و مفاهمه دانست.

حجت الله ایوبی نیاز امروز سینمای ایران، را گفتگو و مفاهمه دانست.
سوره سینما- رئیس سازمان سینمایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: خط سینمای ایران گفتگو است حتی با افرادی که برای فعالیت‌های گروهی خود تیشه به ریشه سینما ایران زده‌اند من از آنها می‌خواهم که به بدنه سینما بازگردند. این گفتگو نیازمند شجاعت و شهامت است. شهامت عذرخواهی و شجاعت بخشش.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر که شامگاه امروز یازده بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: پیش از آغاز سخنانم لازم می دانم از مردم خوب ایران برای شور و نشاطی که روز گذشته در سالن های سینما ایجاد کرده اند، تشکر کنم. حضور مردم ایران در سالن های سینما امید و آشتی را به این عرصه برگرداند. امیدوارم این حرکت تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به سی و دومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: در آستانه جشنواره سی و دوم فیلم فجر هستیم و من سلام می کنم به سینمای ایران؛ سینمایی از جنس «رنگ خدا» و «طعم گیلاس». سلام می کنم به سینماگر ایرانی، سلام می کنم به همه قهرها، مجادله هایی که با هم انجام داده اید. همچنین سلام می کنم به خبرنگاران پرشور و فعال در عرصه مطبوعات که با خبرهای خوششان سینمای ایران را به امید و امیدواری تشویق کردند.

ایوبی در ادامه افزود: امروز و در این لحظه خوشحالم که جشنواره ایران و جشنواره سی و دوم به فردا می اندیشد و گذشته را به تاریخ می سپارد و به آینده نگاهی نو و امیدوارانه دارد؛ چراکه سینما و سینماگر می کوشد تا حرف امید و امیدواری را با گفتگو بیان کند. من امیدوارم، پس هستم، من امیدوارم چون رئیس سازمان سینمایی ایران هستم و می دانم که هنوز در آغاز راهم.

وی با اشاره به اینکه ما روزگار سخت و پرآشوبی را گذرانده‌ایم‌، عنوان کرد:  همان‌طور که اولین شهید محراب امام علی(ع) فرمودند طوفان برای نوازش سرشاخه‌ها نیست بلکه برای امتحان ریشه‌هاست. ما حرکت را به پتشوانه اعتماد متقابلی که بوجود آمده است شروع کرده‌ایم و میوه این اعتماد برای همه شیرین است.

ایوبی تاکید کرد: بر این باورم که نیاز امروز سینمای ایران گفتگو است. گفتگو؛ به جای مجادله و همدردی برای فهمیدن. جشنواره فیلم فجر آغازی است تا در دولت تدبیر و امید به گفتگوی بدون مجادله دست یابیم. گفتگو برای یافتن نقطه های پیوند. نقطه هایی که کنار هم قرار می گیرند و به هم می پیوندند و در نهایت به خط تبدیل می شوند و خط سینمای ایران خط امید است؛ خطی که قرمز نیست. خطی که خط قرمزهای درست را ترسیم می‌کند، خطوطی که برای سینمای ایران نه چپ خوانده می‌شود و نه راست. گفتگو بین خانواده سینما و گفتگوی بیرونی با همه آنهایی که به سینما بدگمان شده‌اند و کسانی که منافع گروهی را در مقاطعی ترجیح دادند و به سینما ضربه زدند و هنرمندان را به ستیز با دین متهم کردند. این گفتگو نیازمند شجاعت است و از شما می‌خواهم من را در این گفتگوی سازنده یاری کنید. باید آستین‌ها را بالا بزنیم و کار کنیم.

به گفته وی، خط سینمای ایران گفتگو با همه کسانی است که به این هنر صنعت بدگمان شده‌اند. افرادی که برای فعالیت‌های گروهی خود تیشه به ریشه سینما ایران زده اند و از همه آن ها می‌خواهم که به بدنه سینما بازگردند. این گفتگو نیازمند شجاعت و شهامت است. شهامت عذرخواهی و شجاعت بخشش.

ایوبی ادامه داد: سخن رئیس جمهور ایران این است که نشاط حق مردم ایران است و سینما می تواند زندگی و نشاط را به مردم ببخشد.

این مدیر سینمایی همچنین اشاره کرد: من از همه موثران در سینمای ایران و همه کسانی که کوچ کردند نه برای ماندن بلکه برای برپاماندن و بازگشت تشکر می‌کنم. به آنها می‌گویم هیچ ایرانی را توان دوری از خورشید رضوی و دماوند نیست. زندگی یک ایرانی بدون عاشورا و نوروز قابل‌تصور نیست.

این مدیر سینمایی در پایان با اشاره به آغاز جشنواره فیلم فجر گفت: آغاز سی و دومین جشنواره فیلم فجر را به مردم و سینماگران تبریک می گویم و از کسانی که در پی سی سال گذشته چراغ جشنواره فیلم فجر را نگه داشته اند تشکر می کنم. همچنین از علیرضا رضاداد تشکر می کنم که این آیین را با شکوه برگزار کرد. از همه سینماگرانی که در جشنواره شرکت کردند تشکر می کنم. برای کسانی که آثارشان به این دوره از جشنواره راه یافت خوشحالم و از همه کسانی که آثارشان به جشنواره راه نیافت به دلیل خلق و کار کردن در سینما سپاسگزارم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>