سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب
دهه فجر، دهه هنر و فرهنگ است/

توصیه ایوبی به خارجی‌ها درباره خواندن منطق‌الطیر

ayubi-ekhtetam

رییس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر این جشنواره را محلی برای تازه شدن دیدارها دانست.

رییس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر این جشنواره را محلی برای تازه شدن دیدارها دانست. 
سوره سینما- حجت الله ایوبی این مراسم گفت: «سینما وجشنواره ها فرصتی است برای تازه کردن دیدارها. ما گاهی فکر می کنیم همدیگر را می شناسیم و در حالی که دنیای تکنولوژی باعث شد که ما همدیگر را مجازا بشناسیم. جهان امروز دچار سووتفاهم است، زیرا دیدارهای چهره به چهره کم اتفاق می افتد و خوشحالیم که فرهنگ این امکان دیدار چهره به چهره را فراهم می آورد.

رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد همچنین با اشاره به همزمانی جشنواره فجر با روزهای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خوشحالیم که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی فیستوال فیلم فجر، تئاتر ، موسیقی و تجسمی برگزار می شود و این ایام، ایام هنر و فرهنگ است در حالی که در سالروز پیروزی انقلاب ها در جهان رژه می روند در ایران جشن فرهنگی می گیرند؛ زیرا مردم ایران فرهنگی هستند و سینمای ایران فرهنگ خود را مرهون این فرهنگ چند هزارساله است.

وی خطاب به کسانی که سیمرغ گرفتند و آن ها که نگرفته اند گفت: اگر می خواهید با روح ایرانی آشنا شوید یک بار دیگر سیمرغ منطق الطیر عطار را بخوانید. ایرانی ها همان سیمرغی هستند که رنج ها می کشند و سفرها می‌کنند و حتی حاضر هستند که برای به دست آوردن حقیقت به قله قاف بروند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>