سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب
شعیبی: به «میهمان داریم» امیدوارم/

فاصله فیلم اول تا دوم را با بازیگری پر می‌کنم

shoeibi1

بازیگر «میهمان داریم» تاکید کرد انتخاب‌هایش در بازیگری و کارگردانی سمت و سویی یکسان دارد.

بازیگر «میهمان داریم» تاکید کرد انتخاب‌هایش در بازیگری و کارگردانی سمت و سویی یکسان دارد.

بهروز شعیبی به سوره سینما گفت: امسال به عنوان کارگردان فیلمی در جشنواره ندارم و به نظرم اتفاق بدی هم نیست، چون به هر حال وجود یک فاصله میان آثار یک فیلمساز می تواند مفید باشد. احتیاج داشتم از فیلم «دهلیز» فاصله بگیرم و دوباره دغدغه‌هایم را پیدا کنم. دغدغه هایی که بتوان از آنها روایت های سینمایی خوبی بیرون کشید.

وی درباره همسان بودن حال و هوای ساختاری فیلم هایی که کارگردانی یا بازیگری می کند توضیح داد: لطف خدا همیشه شامل حال من بوده و خیلی اوقات این شانس را داشته ام که در فیلم‌هایی با اندیشه های روز بازی کنم. اینکه من در چه مجموعه ای قرار می گیرم و بازی ام در خلال چه اتمسفری دیده می شود، همیشه برای من اهمیت داشته است.

بازیگر فیلم سینمایی «میهمان داریم» ادامه داد: اینکه کاراکترم چه چیز باشد، در مرتبه دوم اهمیت قرار دارد. «میهمان داریم» را پذیرفتم چون متعلق به کارگردانی بود که هم خودش را دوست دارم و هم کارهای قبلی اش را. با آقای محمدی به عنوان تهیه کننده تجربه های خوبی را سپری کرده ام. با خوش بینی به این گروه پیوستم و حالا هم به نتیجه کار امیدوار هستم. مجموعه هایی که در آنها قرار می‌گیرم سمت و سوی یکسانی دارند. این هم به سلیقه خودم برمی گردد هم لطف سینماگرانی که من را برای همکاری انتخاب می کنند.

shoeibi2
پرویز پرستویی و بهروز شعیبی در نمایی از «مهمان داریم»

شعیبی گفت: فیلم های جشنواره را دنبال می کنم. «چ» را خیلی دوست داشتم، همینطور فیلم خانم بنی اعتماد. «خط ویژه» هم از نظر من یکی از بهترین ساخته های کارگردانش شناخته می شود. مهم ترین عاملی که باعث می شود من از این آثار به عنوان فیلم های خوب نام ببرم، این است که کارگردان ها کار خودشان را به لحاظ تکنیکی بلد باشند.

این بازیگر و کارگردان ادامه داد: این فیلمسازان به سراغ ژانری رفته اند که به قواعد آن مسلط بوده اند و آن را به درستی می شناسند. همچنین به قصه هایی پرداخته اند که دغدغه ذهنی خودشان بوده و قلبا دوستش داشته اند. هر فیلمی ضعف ها و حسن هایی دارد، اما وقتی جنس فیلم به درستی انتخاب شده باشد، می‌توان چشم روی بعضی کاستی‌ها بست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>