سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۵:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

تشکر رضاداد از سینماگران/ از دولت تدبیر و امید انتظار بیشتری بود

rezadad

دبیر جشنواره فیلم فجر در نامه‌ای به رسانه‌ها درباره سی و دومین جشنواره فیلم فجر توضیح داد.

دبیر جشنواره فیلم فجر در نامه‌ای به رسانه‌ها درباره سی و دومین جشنواره فیلم فجر توضیح داد.

سوره سینما- در این یادداشت نوشته شده: بسم الله الرحمن الرحیم/جامعه بزرگ و قهرمان سینمای ایران/ سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز با همه فراز و فرودها و ضعف ها و قوتها به پایان رسید و ما سال دیگری  از سینمای ایران را تجربه کردیم و به سال جدیدی وارد شدیم .

برگزاری جشنواره سی و دوم در این ابعاد کاری نشدنی بود که فقط با عنایت خدای متعال و همکاری و صبوری و مشارکت شما شدنی شد و من وهمکارانم به خوبی میدانیم که آنچنان که باید و شاید نتوانستیم از این امانت نگهبانی کنیم و بر ضعف ها وکاستی های خود بیش از همه  واقفیم .

ما آنچنانکه از روزهای آغازین اعلام وتاکید کردیم تلاشمان این بود که جامعه سینمای ایران را نمایندگی کنیم . جامعه ای که هنوز زخم ها بر تن داشت و لی در مقابل طوفان حوادث به دفاع  از موجودیت سینمای ایران ایستاده بود .

آن چه ما را دلبسته برگزاری این دوره کرده بود این بود که بتوانیم به سهم خود بار دیگر عظمت سینمای ایران رانمایان سازیم و برای ولین بار شاید در جای جای میهن پهناورمان سینمادوستانی بتوانند طعم جشن های پیروزی انقلاب اسلامی را با سینما بچشند و برای اولین بار گزیده ای از آثارراه یافته را روی پرده سینما به تماشابنشینند و تجربه کنند آنچه را دلپذیرشان بوده و پیش از این نمی توانستند تجربه اش کنند .

وظیفه خود می دانم بیش از همه و پیش از همه از هنرمندان گرامی تهیه کنندگان و سازندگان آثار که این دوره از جشنواره به نام آنان رقم خورده است سپاسگذاری کنم و پوزش خود را تقدیم آنان کنم ازبرخی بی حرمتی ها . که باید دراولویت فردای خود بگذاریم  گزیدن راههایی برای صیانت از احترام به فیلم ها را .

از همه هیات های انتخاب و داوری که ما را در این راه یاری کردند و طعن وکنایه ها را به جان خریدند و به حرمت و احترام سینمای ایران سکوت پیشه کردند و اجازه ندادند یکپارچگی ایجاد شده در سینما خدشه دار شود سپاسگذاری می کنم.

تلاش رسانه های گوناگون را ارج می نهیم که در بازتاب این رویداد مهم تلاش و کوشش کردند و هر کدام به قدر وسع و به اقتضای مسئو لیت و رویکرد خود به نقد و بررسی آن نشستند . همکارانم را می ستایم که  به رغم محدودیت ها از هیچ کوششی برای یک برگزاری با شکوه فروگذار نکردند و بار دیگر توانستن رادر تلاش آنان به تماشا نشستیم .

به همه برگزیدگان تبریک می گویم وازنسل جوان  سینمای ایران  که به اقتضای عقل وتدبیر حرمت گذاری به سینمای ایران رابا عبور از خود به ما و دیگران آموزش دادند سپاسگذارم . آری. می‌دانیم از دولت تدبیر و امید انتظاراتی بیش از این بود . برای سینمای پر از جوانه های امید سالی وسالهایی پر از شور و نشاط و عزت و عظمت آرزو داریم .  دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>