سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

«آذر، شهدخت…» برای اکران نوروزی مناسب است/ تحکیم خانواده موضوع فیلم افخمی

azar-shahdokht1

تهیه‌کننده فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تاکید کرد این فیلم گزینه‌ای مناسب برای اکران نوروز ۹۳ است.

تهیه‌کننده فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تاکید کرد این فیلم گزینه‌ای مناسب برای اکران نوروز ۹۳ است.

سیدجمال ساداتیان به سوره سینما گفت: «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی در جشنواره فجر حضوری قابل قبول داشت، مجموع نظرها و واکنش‌ها به فیلم مثبت بود. فیلم دو سیمرغ بلورین هم دریافت کرد که در جذب مخاطب موثر است. «پرویز، شهدخت…» یک فیلم خانوادگی است، اثری که جذابیت دارد و به نظرم در اکران نوروزی با استقبال مواجه می شود.

وی ادامه داد: در فیلم با زن و شوهری مواجهیم که با هم اختلاف دارند اما به خاطر فرزندشان این اختلاف را کنار می گذارند، موضوع وحدت و تحکیم خانواده در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» کاملا دیده می شود و این برای مخاطب ملموس و دوست داشتنی است. با توجه به این که فیلم را آبان ماه کلید زدیم و در فرصتی کوتاه آن را به جشنواره فیلم فجر رساندیم و مراحل فنی را به سرعت طی کردیم به نظرم «آذر، شهدخت…» فیلمی قابل قبول شد.

ساداتیان در پاسخ به این سوال که به عنوان یک تهیه کننده مولف در سینمای ایران که آثاری در حد «به رنگ ارغوان»، «هفت دقیقه تا پاییز» و «چهارشنبه سوری» را در کارنامه دارد، این نگاه تالیفی را در فیلم بعدی دنبال کرده است، گفت: در فیلم «جامه دران» از نظر فکری و محتوایی نسبت به «آذر، شهدخت…» زمان بیشتری صرف کردیم، بخش فنی فیلم هم به شتابی که در «آذر، شهدخت…» دچارش بودیم گرفتار نمی‌شود. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته خانم ناهید طباطبایی است و در اقتباس سینمایی سعی کردیم امتیازهای متن دیده شود.

فیلم سینمایی « آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با بازی مرجان شیرمحمدی، مهدی فخیم زاده، گوهر خیراندیش، رامبد جوان و … در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>