سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۴:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب

درخواست توحیدپرست از وزیر ارشاد/ تحصن یک فیلمساز در بنیاد سینمایی فارابی

shirin-ghanari-bood

داوود توحیدپرست در اعتراض به اکران نشدن فیلمش در بنیاد سینمایی فارابی تحصن کرد.

داوود توحیدپرست در اعتراض به اکران نشدن فیلمش در بنیاد سینمایی فارابی تحصن کرد.

توحیدپرست در گفتگو با خبرنگار سوره سینما گفت: من از امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه در بنیاد سینمایی فارابی و مقابل اتاق آقای مهدی مسعودشاهی تحصن کرده ام و امیدوارم صدای من به گوش وزیر محترم ارشاد و رییس سازمان سینمایی برسد. متاسفانه دو ماه و نیم قبل قرار بود «شیرین قناری بود» اکران شود، اما این اتفاق نیفتاد. کسی در بنیاد فارابی پاسخ درستی به من نمی دهد. مدام از این اتاق به اتاقی دیگر ارجاع داده می شوم بدون این که پاسخگویی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: سخن من با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است، من در این مملکت زندگی می‌کنم، فیلمسازی ایرانی هستم، آمریکایی نیستم که برای احقاق حق خود این چنین گرفتار شده‌ام. به عنوان یک هموطن و یک فیلمساز از شما می‌پرسم آیا این عادلانه و مدبرانه است که برای شنیده شدن صدایم دست به اعتصاب غذا بزنم؟ آیا این درست است که پس از دو ماه و نیم وضعیت اکران فیلمم مشخص نباشد؟ من در این سرزمین کار فرهنگی کرده ام، مواد مخدر که تولید نکرده ام، آیا استحقاق چنین برخوردی را دارم؟

این کارگردان افزود: جناب آقای وزیر ارشاد و جناب آقای ایوبی تدبیر کنید و این مشکل را پیش از آنکه بحرانی شود حل بفرمایید. در این سینما برای بعضی سینماگران بودجه‌های میلیاردی فراهم می‌شود، آیا این امکان وجود ندارد که فیلم من روی پرده را ببیند؟ حرف‌هایی که درباره فیلم من گفته می‌شود صحت ندارد و از منظر بعضی مدیران است. به عنوان یک فیلمساز خواهان رسیدگی عاجل و عادلانه به این موضوع هستم و تا آن زمان اعتصاب غذایم را ادامه خواهم داد.

پخش فیلم «شیرین قناری بود» که درباره دختری است که به فوتبال علاقمند است با بنیاد سینمایی فارابی است.