سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

«بالابان» دانش آموزان بوشهری را سر ذوق آورد

balaban1

این روزها اکران فیلم سینمایی «بالابان» در بوشهر دانش آموزان زیادی را از سراسر استان به سینما بهمن بوشهر آورده است.

این روزها اکران فیلم سینمایی «بالابان» در بوشهر دانش آموزان زیادی را از سراسر استان به سینما بهمن بوشهر آورده است.

مریم رنجبر کارشناس هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در رابطه با اکران این فیلم به سوره سینما گفت: بعد از اکران این فیلم در جشنواره بیست وپنجم کودک ونوجوان و استقبالی که از آن شد طرحی آماده کردم به نام اردوی یک روز با سینما برای دانش آموزان بوشهری که چون فیلم استانی است و هنرمندان بومی نقش آفرین و عوامل آن بودند مسئولان حمایت قابل توجهی در این امر داشتند و از بهمن ماه فیلم به نمایش درآمد.

مشاور فیلمنامه «بالابان» اظهار داشت: خوشبختانه از سوی دانش آموزان هم استقبال خیلی خوبی صورت گرفت ابتدا با توجه به محتوای فیلم تصمیم داشتیم اکران را به دانش آموزان متوسطه اختصاص دهیم تا اینکه بعد از مدتی نامه های درخواست از سوی مدارس مختلف ما را بر این داشت تا برای دانش آموزان پنجم و ششم دبستان هم فرصت نمایش قرار دهیم.

وی افزود: چون این طرح برای اولین بار بود که پیاده می شد و ما هیچ تصوری از نتیجه آن داشتیم این اردو را صرفا مختص اکران قرار دادیم ولی بعد از مدتی که با استقبال از مناطق و شهرستان های اطراف مواجه شدیم برای دانش آموزانی که شهرستان شان از دریا دور است بازدید دریا را هم در دستر کارمان قرار دادیم.

رنجبر اضافه کرد: ما طی جلساتی که ابتدای کار با حوزه هنری داشتیم قول دادیم از این فیلم حمایت کنیم و تمام تلاشمان را هم به کار بردیم و تا امروز که فیلم شاهدیم فیلم جای خوبی بین مردم باز کرده است به طوری که اردوی یک روز با سینما در استان بوشهر به یک اتفاق تبدیل شده است.

balaban2

وی بیان کرد: بوشهر علاوه بر سینما بهمن دو سینمای دیگر دارد که به اکران فیلم های روز می پردازد و استقبال مردم از «بالابان» نشان داد خانواده ها به فیلم های ژانر کودک و نواجوان بسیار علاقمندند و جای خالی آن بین مردم احساس می شد. ما با اکران این فیلم شاهد آشتی کودکان با سینما بودیم. گاهی اوقات که به سینما میروم میبینم بچه ها خیلی خوب با این فیلم ارتباط برقرار کرده اند.

وی گفت: نامه های متعددی از مدارس سراسر استان داشتیم مبنی بر استقبال دانش آموزان و اینکه اجازه دهید فیلم در سایر شهرها هم اکران شود اما از آنجا که سینمای حوزه هنری در مناطق اطراف وجود ندارد این کار فعلا ممکن نیست.

وی در رابطه با بهای بلیط توضیح داد:یک سوم بهای نمایش فیلم به عهده دانش آموز است و مدارسی که از شهرهای اطراف می آیند نصف هزینه ایاب و ذهاب با مدارس است.