سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

روزهای پررونق سینمای ایران در پایان سال/ چرخ تولید می‌گردد

tolid-93

آمار تولید سینمای ایران در آخرین روزهای سال ۹۲ نشان دهنده روزهایی پررونق برای سال آینده است.

آمار تولید سینمای ایران در آخرین روزهای سال ۹۲ نشان دهنده روزهایی پررونق برای سال آینده است.

سوره سینما- محیا رضایی: در این روزهای پایانی سال با تغییر و تحولاتی که اخیرا در حوزه فرهنگی کشور رخ داد سینماگران زیادی دست به کار شدند تا با مغتنم شمردن این فرصت، طرح‌های خود را فیلمنامه، فیلمنامه‌هایشان را فیلم و فیلم های شان را اکران کنند. خبر پیش تولید و تولید بیش از ۱۵ فیلم و اکران و در انتظار نمایش بیش از ۱۰ فیلم سینمایی نشان از رخدادهای امیدبخشی است که در حوزه سینمای ایران در جریان است.

* تولید

صفی یزادانیان و «در دنیای تو ساعت چنده؟»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چنده؟» به کارگردانی صفی یزدانیان که تا به حال در مقام نقد و نویسندگی در عرصه هنر ظاهر شده بود در سکوت خبری به پایان رسید.

از نکات قابل توجه این فیلم حضور علی مصفا و لیلا حاتمی در کنار هم است و اینکه مصفا تهیه کنندگی فیلم را هم به عهده دارد. بخش های غالب فیلم «در دنیای تو ساعت چند؟» در رشت جلوی دوربین رفته و تعدادی بازیگر بومی در این پروژه حضور دارند.

درخلاصه داستان این فیلم آمده: گلی بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یکباره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفری کند.

حسین مهکام و«آزادی مشروط»

حسین مهکام از فیلمنامه نویسانی است که روی صندلی کارگردانی نشسته. او امسال نخسیتن فیلمش را کلید زد و احتمالا در سی و سومین جشنواره فیلم فجر شاهد نمایش این فیلم هستیم. این فیلم سینمایی در ابتدا با نام «من سعید هستم» پروانه ساخت گرفت که در نهایت نام آن به «آزادی مشروط» تغییر پیدا کرد. عوامل «آزادی مشروط» که از ۱۷ دی تا ۲۶ بهمن مشغول فیلمبرداری بودند این روز ها به تدوین، صداگذاری و آهنگسازی مشغولند.

داستان فیلم «آزادی مشروط» با مضمون اجتماعی روز و با محوریت توجه به زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی در جامعه است. رامبد جوان، هنگامه قاضیانی، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، علیرضا آقاخانی، علیرضا مظفری، محمد کارت، محمد علی کیانی، بهاران بنی احمدی، میثم غنی زاده از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

azadi-mashroot

از جمله عوامل این فیلم سینمایی می‌توان به حسین مهکام نویسنده و کارگردان، کیانوش عیاری مشاور کارگردان، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس، سعید ملکان طراح چهره پردازی، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری، محمود محمدطائمه مدیر تولید، علی ملاقلی پور برنامه ریز و دستیار اول کارگردان، بابک اردلان صدابردار، کورش پیرو عکاس، حبیب کریم زاده دستیار اول صحنه، امید رخ افروز دستیار اول فیلمبردار، محمود مقدسی دستیار تولید، کیوان نصیرخرم، مهرداد مقیسه دستیاران صدا، مجتبی زندیه مدیر تدارکات، آسیه حیدری منشی صحنه، میلاد آقابیگی مدیر صحنه، مسعود علمداری چهره پرداز مرد، آرزو کیقبادی چهره پرداز زن، مجتبی پیری مدیر امور تبلیغات و سایت، علی واله، محمدعلی کیانی مجریان طرح و مقصود جباری تهیه‌کننده.

حماسه پارسا و«چهارشنبه خون به پا می‌شود»

در روزهایی که اکثر قریب به اتفاق سینماگران در جشنواره فیلم فجر سرشان گرم بود حماسه پارسا اولین تجربه کارگردانی خود را در شهرک غرب آغاز کرد. فرامرز قریبیان و حامد بهداد بازیگران اصلی این قصه پلیسی – اجتماعی در کنار محمدرضا فرد، سارا منجزی، مرجان قدوسی، احسان بذلی ، مهرا گل محمدی، اشکان نجاتی ، بهزاد جعفری ، هومن فرقانی نژاد ، پانیذ پارسا ، احسان کلانکی، سوگل خالقی، امیرحسین آصفی، سعید محمدی، یوسف صمدزاده، محسن ارمندی، روناک قاسمی، نگار ساده وندی، ندا رستمیان، مسعود رمضانی، مرجان مومنی، نگین پرهام، معصومه ربیعی، مارال اصفهانی ، برزو تقی نژاد ، عاطفه فهیمی، لیلا باغبان جوادی، محمد هاشمی کیا، آوا دارویت ، رضا حسن وند، امیرحسین میرشمسی، اکبر طارمی، داریوش اشرفی، محمد رحیمی، شاهین حق شعار نقش آفرینی می‌کنند.

فریدون جیرانی و تورج اصلانی به عنوان مشاورین کارگردان با این پروژه همکاری دارند. سایر عوامل «خون به پا می‌شود» عبارتنداز کارگردان و نویسنده فیلمنامه: حماسه پارسا – مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، طراح هنری: مجید میرفخرایی – طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، صدابردار: نظام الدین کیایی – تدوین: سیاوش کردجان – مدیر تولید: یوسف صمدزاده ، طراح جلوه‌های ویژه : اصغر پورهاجریان ،مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: کاوه صباغ زاده، طراح صحنه و لباس: شیرین شازده احمدی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: نازنین تکیه ،تدارکات: حسین فیض آبادی ، مشاور انتظامی: سرهنگ محمدرضا راسخ ، مسئول هنروران: حمید بخشی ، سینه موبیل :محمدرضا میرزایی نژاد – امور مالی: رضوان کوثری – مدیر روابط عمومی: نگین موسوی ، تهیه‌کننده: سیدغلامرضا موسوی ، محصول فیلمسازان.

تهمینه میلانی و «آتش بس ۲»

تهمینه میلانی پیشتر با «آتش بس» رکورد فروش در سینمای ایران را تغییر داده بود. او که در کارنامه‌اش آثاری پرفروش و پرمخاطب دارد امسال فیلمبرداری فیلم تازه اش را شروع کرد. نیمی از فیلمبرداری «آتش‌بس ۲» به نویسندگی و کارگردان میلانی تمام شده و گروه مشغول ادامه کار در لوکیشن‌های خارجی هستند. در نبود محمدرضا گلزار و مهناز افشار زوجی که نقش‌های اصلی «آتش بس» را بازی می کنند میلانی با گروهی تازه همکاری کرده است. «آتش بس ۲» با بازی بهرام رادان، میترا حجار، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین‌ترابی، پژمان جمشیدی، دانیال عبادی، فلور نظری، رایان جواهریان از ۱۶ بهمن ۹۲ در لوکیشنی در فرمانیه تهران آغاز شد .

عوامل فیلم «آتش بس ۲ » عبارتند از: کارگردان: تهمینه میلانی، تهیه‌کننده: محمد نیک‌بین، مدیرتولید: محمد صادق آذین، مدیرفیلمبرداری: محمود کلاری، مدیرصدابرداری: اسحاق خانزادی، طراح گریم: جلال‌الدین معیریان، طراح صحنه و لباس: آزیتا میلانی، عکاس: علی نیک‌رفتار، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: عباس خواجه‌وند، منشی‌صحنه: الهام راد، اجرای گریم بانوان: میشا جودت، اجرای گریم آقایان: شهرام توانا، مدیر تدارکات: امیر یمینی.

این فیلم نشانگر نگرانی میلانی از معضل طلاق در جامعه است و قصه یک زوج جوان و تحصیلکرده را روایت می کند که عازم سفری به خارج از کشور هستند پس از سالها، مشاور خانواده‌ی خود را بطور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می‌کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند، اتفاقات سال‌هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آنها در خارج از کشور به سر می‌برد، مرور می‌کنند. مجموعه سینمایی «آتش بس» طبق گفته های تهیه کننده تا ۵ قسمت ساخته خواهد شد.

حسین فرحبخش و «مستانه»

فروش فیلم‌های پویا فیلم شرکت تولید کننده آثار پرفروش و اغلب تجاری در سال‌های اخیر ناامید کننده بوده، اما فرحبخش در روزهای پایانی سال در حال ساخت فیلمی تازه است که گویا همزمان با جام جهانی روی پرده سینماها می‌رود. فیلم سینمایی «مستانه» به کارگردانی حسین فرحبخش و تهیه کنندگی عبدالله علیخانی این روزها جلوی دوربین است و تا قبل از عید فیلمبرداری آن به پایان می‌رسد. فرهاد اصلانی و باران کوثری در کنار میلاد کیمرام و سحر دولتشاهی به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در حال و هوای فیلم قبلی فرح بخش «خصوصی» فیلمی اجتماعی است. فیلمبرداری فیلم تازه فرح بخش را فرشاد محمدی برعهده دارد .«مستانه» سومین فیلم حسین فرح بخش در مقام کارگردان است.

خسرو معصومی و «تابو»

خسرو معصومی این روزها در شهرستان بهشهر زادگاه خود تازه ترین اثر سینمایی خود را جلوی دوربین برده است. فیلمبرداری این فیلم سینمایی تا اواخر اسفند ادامه دارد و گروه در منطقه کوهستانی هزار جریب مشغول کار هستند. یازیگران اصلی«تابو» را الناز شاکردوست و هادی دیباجی تشکیل می دهند . این فیلم داستان عاشقانه‌ای درباره چند جوان است. در این فیلم ۲۶ شخصیت مختلف وجود دارد که از این بین ۱۰ شخصیت اصلی تعیین شده است.

آنچه اخیرا این فیلم سینمایی را خبرساز کرد سانحه ای بود که در جریان فیلمبرداری برای الناز شاکر دوست رخ داد. این حادثه چندی پیش در جریان ضبط سکانسی رخ داد که قرار بود در آن شاکردوست بعد از دعوا با پدرش به دریا بزند به این دلیل که وی در فیلمنامه قصد خودکشی دارد و شنا هم بلد نیست، شاکردوست مجبور بود تا میانه‌های دریا در حالی که شنا نمی‌کند پیش برود اما موجی بلند باعث شد ایشان زیر آب برود. این بازیگر برای مدتی از دیده پنهان ماندو در نهایت توسط یک نگهبان و همسرش که در یک کشتی اقامت داشتند، نجات پیدا کرد.

کمال تبریزی و «دردسرهای شیرین»

کمال تبریزی به عنوان کارگردان و محمدعلی حسین نژاد در تازه ترین همکاری خود فیلم سینمایی «دردسرهای شیرین» را در کرمان جلوی دوربین می برند. ساخت این فیلم طبق برنامه قرار بود براساس سناریوی اولیه در تابستان و شاید حتی قبل از فیلمبرداری«طبقه حساس» در تهران آغاز شود تا این که پس از بازدیدی که کارگردان و تهیه‌کننده فیلم از کرمان داشتند تصمیم گرفته شد به علت قابلیت‌های مناسب موجود در منطقه، حتی المقدور همه صحنه‌های کار در استان و شهر کرمان فیلمبرداری شود.این موضوع و طرح مضامین و نکات جدید، مستلزم بازنویسی فیلمنامه و در کنار آن انجام مقدمات تدارکاتی و تولیدی دیگر بود که زمان بیشتری می‌خواست . نقش های اصلی داستان را شهاب حسینی و نازنین بیاتی ایفا خواهند کرد. فیلمنامه را علی میرمیرانی نوشته و نغمه ثمینی آن را بازنویسی کرده است. راوی قصه در فیلم دختری به نام شیرین است، دختری تحصیل کرده و پایبند اصول که ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید را تعریف می‌کند. فرم و محتوای داستان بیانگر نوع تازه ای از کمدی رمانتیک است.

محمد بانکی و «دو دوست»

تازه ترین کار محمد بانکی که بیش از یک ماه از تولید آن می گذرد روزهای آخر فیلمبرداری را سپری می‌کند. این فیلم سینمایی درام اجتماعی است که موقعیت های طنز از نقاط قوت فیلم محسوب می شود. در این پروژه سینمایی حمید عسگری خواننده پاپ کشور نقش جوانی را بازی می کند که به دنبال آرزوهایش می گردد. وی آهنگ های تیتراژ را هم خوانده است. الهام حمیدی، سحر قریشی و پوراندخت مهیمن سایر نقش آفرینان «دو دوست» هستند.

حسین تبریزی و «مدعی»

فیلم سینمایی «مدعی» به تهیه کنندگی مسعود اطیابی تولید بخش اول آن به پایان رسیده و قرار است ادامه آن بعد از تعطیلات نوروز سال آینده فیلمبرداری شود.

این فیلم پژمان بازغی و نگار فروزنده نقش های اصلی را عهده دار هستند و سایر بازیگران بعد از تعطیلات مشخص می شوند.

«مدعی» اولین ساخته بلند حسین تبریزی موضوعی اجتماعی و شخصیت محور است که محور اصلی داستان درباره جوانان و مشکلات پیرامون آن‌ها است و در حال حاضر مراحل اولیه فیلمبرداری خود را توسط هوشنگ غفوری به پایان برده است.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: حسین تبریزی کارگردان، هوشنگ غفوری فیلمبردار، وحید سلطانی صدابردار، ایمان امیدواری طراح گریم، رضا مطهری تدوین، سیدمسعود اطیابی تهیه کننده.

مرضیه برومند و «شهر موش‌ها»

بیش از دو دهه از ساخت فیلم پرفروش «شهر موش‌ها» گذشته و مرضیه برومند در راه تجدید خاطره برای نسل امروز در سال ۹۲ تولید فیلم تازه با موش‌هایی که پیشتر می شناختیم را آغاز کرده. فیلم سینمایی کودکانه «شهر موشه ها » به کارگردانی مرضیه بروند و تهیه کنندگی علی سرتیپی و منیژه حکمت در حال فیلمبرداری از سکانس های پایانی در استان خوزستان هستند. بیش از ۸۰ درصد کار در بوستان ولایت تهران جلوی دوربین رفت و ادامه کار در منطقه شوشتر فیلمبرداری خواهد شد .

shahre-mooshha

عوامل «شهر موش‌ها ۲» عبارتند از: کارگردان: مرضیه برومند، فیلمنامه: فرهاد توحیدی، مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی، تدوین: مصطفی خرقه پوش، موسیقی: بهرام دهقانیار، مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو، طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان، مدیر تولید: جعفر عروجی، سرپرست صداپیشگان: آزاده‌پور مختار، طراح و سرپرست کارگاه عروسک سازی: مرضیه محبوب، طراح لباس: نازنین توسلی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی، دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی، گروه برنامه ریزی: نوید کریم زاده- محمد مرعشی، شعر و ترانه: هنگامه مفید، سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی، روابط عمومی: محرم براتی، تهیه ۲: بهرنگ تنکابنی، مجری طرح: مهشید آهنگرانی، صدابردار استودیو و تدوین اولیه صدا: پرویز آبنار، دستیار اول فیلمبردار: داریوش حکمت، مدیر نور‌پردازی: مرتضی نجفی، مدیران تدارکات: مهدی سهرابی – علیرضا راحت، مدیر صحنه: جهانگیر میرزاجانی، مدیر آکساسوار صحنه: محمد قرایلو، تهیه کنندگان: منیژه حکمت- علی سرتیپی.

شاهین باباپور و «دیوار شیشه‌ای»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «دیوار شیشه ای» به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه کنندگی سیدمحسن جاهد در فرهنگسرای شفق در حال انجام است و گروه طی روزهای آینده برای ادامه فیلمبرداری به چند خیابان در مرکز شهر خواهند رفت. بیمارستان محب کوثر نیز لوکیشن پیشین این فیلم بوده که با حضور مجید صالحی و امیر نوری فیلمبرداری در آن انجام شده است.تاکنون ۷۰ درصد از کل کار مقابل دوربین رفته و طبق برنامه ریزی ها فیلمبرداری تا اواسط ماه جاری به پایان می رسد. تدوین فیلم جدید باباپور نیز قرار است بزودی توسط حسین غضنفری آغاز شود.

ماهایا پطروسیان، مجید صالحی، مهران غفوریان، سیروس گرجستانی، دانیال عبادی، سحر ولدبیگی، امیر نوری، پوراندخت مهیمن، رویا شریف، زویا امامی، فاطیما پاشایی و برزو ارجمند بازیگران اصلی این فیلم هستند. «دیوار شیشه ای» داستان زندگی خانم دکتری ۴۰ ساله را روایت می کند که در رشته خود تبحر و تخصص دارد، اما در زمینه ازدواج و انتخاب همسر دچار مشکل است. با این حال او در طول داستان اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد که… .

سایر عوامل اصلی «دیوار شیشه ای» عبارتند از: نویسنده: قربان محمدپور، مدیر فیلمبرداری: سیدمحسن جاهد، صدابردار: خسرو کیوانمهر، طراح صحنه و لباس: شبنم عرفی نژاد، طراح گریم: مهری شیرازی، مجری طرح: رویا شریف، مدیر برنامه ریزی: فرشاد ارج، دستیار اول کارگردان: امیر سرایی مقدم، مشاور رسانه ای: امین داداشی، دستیار کارگردان: مریم وانشانی، دستیار اول فیلمبردار: رسول تنهایی، دستیاران فیلمبردار: داریوش رجایی، علیرضا کریمی، محمد حسینی، احسان گودرزی، دستیاران صدا: حسین شریفی، آرش هوجقانی، دستیار اول صحنه: فرهاد احمدی، دستیار صحنه: شاپور مختاری، دستیار لباس: فائزه پرویز، مجریان گریم: مسعود رئیس الساداتی، بهناز علیمحمدی، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، عکاس: لیلا خوش کنار، تصویربردار پشت صحنه: سیدعلی جاهد، مدیر تدارکات: سعید بصیری، دستیاران تدارکات: محمد سلمانی، عباس بغدادی، ایرج عزتی.

 کاوه سجادی حسینی و «ضدنور»

کاوه سجادی حسینی این روزها در بندر انزلی فیلم سینمایی جدیدش را فیلمبرداری می کند.او برای «ضدنور» پرویز پرستویی را نقش اصلی در نظر گرفت تا سهیلا گلستانی، هومن سیدی و پانته‌آ پناهی‌ها دیگر نقش آفرینان فیلمش باشند.

بخشی از سکانس های جالب فیلم در مرداب انزلی فیلمبرداری شده و علیرضا برازنده عهده دار به تصویر کشیدن این صحنه هاست.

راوی این فیلم سینمایی نئونوآر یک ضد قهرمان است. به گفته کارگردان نمی‌توان شخصیت او را کاملا سیاه دانست بلکه یک شخصیت خاکستری دارد و بیشتر درباره مسئله طمع در جامعه امروزی است. تایماز افسری و سجادی حسینی فیلمنامه این کار را نوشته‌اند. همایون اسعدیان تهیه‌کننده این فیلم است.

کیوان علیمحمدی ، امید بنکدار  و «ارغوان»

 فیلم سینمایی «ارغوان» سومین ساخته سینمایی مشترک کیوان علیمحمدی و امید بنکدار است که فیلمبرداری آن از هفته پیش آغاز شده است.

مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا و یاسمین پازوکی بازیگران این فیلم هستند. فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته این فیلمسازان از پنجشنبه گذشته آغاز شد و تمام بخش‌های آن در تهران و لواسان فیلمبرداری خواهد شد. فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تاثیر می‌گذارد. مجری طرح این فیلم ناهید دل‌آگاه است و تهیه‌کنندگی آن را کیوان علی محمدی برعهده دارد.

* پیش‌تولید

پوران درخشنده  و«خانم مال معرفی کنید»

این کارگردان که در اکران آخرین کار خود «هیس! دختر ها فریاد نمیزنند» بسیار موفق بود قصد دارد پس از تعطیلات عید پیش تولید فیلم تازه ای به نام «خانم مال معرفی کنید» را که در مراحل پایانی نگارش فیلمنامه به سر می برد آغاز کند. این کارگردان تا الان با هیچ بازیگری به طور رسمی قرارداد نبسته اما همانطور که پیش ازین گفته بود کار پربازیگری است که بخش عمده آن در تهران و سکانس هایی جزئی هم در شهرستان فیلمبرداری می شود. درخشنده قرارست همچون آثار سابق خود بخشی از مسایل اجتماعی را به تصویر بکشد اما این بار قصه سه نسل از جامعه را بیان می کند. «خانم مال معرفی کنید» درباره معضل طلاق در جامعه است .

آرش معیریان و «خانه کنار دریا»

این پروژه سینمایی که به خاطر فراهم نبودن شرایط تولید یک بار پروانه ساختش تمدید شد همچنان در مرحله پیش تولید به سر می برد. محسن وزیری تهیه‌کننده سارا منجزی و دانیال عبادی را برای نقش های اصلی در نظر دارد اما هنوز قراردادی در این رابطه بسته نشده است. «خانه کنار دریا» ابتدا قرار بود ۲۰ آبان سپس نیمه دوم اسفند کلید بخورد که امکان آن فراهم نشد اما طبق اظهارات اخیر کارگردان فروردین سال آینده فیلمبرداری در شمال کشور آغاز می شود. «خانه کنار دریا» داستانی اجتماعی، طنز و عاشقانه دارد که محوریت داستان حول صفت اخلاقی مذموم غیبت شکل می گیرد و رضا قهرمانی فیلمنامه آن را نوشته است.

محمدعلی باشه‌آهنگر و «سرو زیر آب»

کارگردان فیلم هایی چون «ملکه» و«بیداری رویاها» یک فیلمنامه جدید در دست ساخت دارد که بنیاد سینمایی فارابی قرار است مذاکراتی در رابطه با حمایت و سرمایه گذاری این فیلم با باشه آهنگر انجام دهد. تا الان علیرضا زرین دست فیلمبردار، سعید ملکان طراح چهره پردازی، حسین علیزاده آهنگساز از عوامل تولید «سرو زیر آب» مشخص شدند.این فیلم قرار است در یکی از مراکز صنعتی در اهواز ، خوزستان ، تله زنگ و برخی از روستاهای استان فارس ساخته شود. فیلمنامه «سرو زیر آب» سالهای میانی جنگ را روایت می کند و آسیب‌های پیرامون این پدیده را در دو فضای زمانی امروزی و دوران جنگ به تصویر می کشد.

نویسندگی کار را مازیار رضایی ، حمید و حامد باشه آهنگر به سرپرستی محمدعلی باشه آهنگر به عهده دارند.

* از پروانه تا پیش‌تولید 

کیارش اسدزاده و «توده»

فیلم سینمایی «توده» به کارگردانی کیارش اسدزاده پس از دریافت پروانه ساخت وارد مرحله تولید می‌شود.این کارگردان به تازگی برای فیلمنامه جدیدی به نام «توده» درخواست پروانه ساخت داده‌ است و اگر تا پایان سال پروانه را دریافت کند  شروع فیلمبرداری را از ماه اردیبهشت آغاز خواهد کرد.با توجه به فیلمنامه لوکیشن‌های این فیلم در شهر تهران است. علی سرتیپی و منیژه حکمت آن را تهیه خواهند کرد.

«توده» یک فیلم اجتماعی و درباره به دنیا آمدن فرزندان در یک خانه است. این داستان به حق و حقوقی می‌پردازد که معمولا نادیده گرفته می‌شود. کارگردان در این فیلم به آن شرایط اجتماعی و خانوادگی می پردازد  که باعث می‌شود برخی از بچه‌ها نتوانند به آنچه باید، دست پیدا کنند.

غلامرضا رمضانی و «بازداشت»

کارگردان فیلم سینمایی «بازداشت» که به تازگی پروانه ساخت جدیدترین فیلم خود را گرفته است تصمیم دارد اردیبهشت سال آینده وارد مرحله پیش تولید شود.این قصه خانوادگی که بر اساس گفته ای این کارگردان ۴بازیگر اصلی و تعدادی نابازیگر نقش آفرینان اصلی هستند از شرایط خاصی برخوردار است که به خاطر این شرایط پیش تولید و تست بازیگری غیر معمولی هم خواهد داشت. فیلم سینمایی «بازداشت» به تهیه کنندگی مهدی کریمی ساخته خواهد شد.

مسعود مددی و «گیتا»

مسعود مددی کارگردان فیلم سینمایی «گیتا» تا چند روز دیگر پیش تولید فیلمش را آغاز خواهد کرد. این کارگردان با غنیمت دانستن تعطیلات نوروز تصمیم دارد بهار سال آینده وارد مرحله تولید شود. فیلم سینمایی «گیتا» یک درام اجتماعی است و قصه یک مادر و فرزند است که پیام فیلم متمرکز بر شکل روابط این دو نفر مطرح می‌شود. «گیتا» در تهران فیلمبرداری می‌شود و بیشتر لوکیشن‌ها داخلی است. نقش اول این فیلم مادر است و انتخاب این کاراکتر برای ما حساسیت بالایی دارد. تهیه‌کنندگان «گیتا» ناصر عنصری و مجید شیخ انصاری هستند.

مرتضی رزاق کریمی و«کلید رو بده خلاص شو»

مرتضی رزاق کریمی که پیش از این در مقام تهیه کننده فیلم های چون «حس پنهان» و «چه کسی امیر را کشت» ظاهر شده بود به تازگی برای «کلید رو بده خلاص شو» پروانه ساخت دریافت کرده و قصد دارد کارگردانی آن را هم خود به عهده بگیرد.

* در انتطار پروانه ساخت

ابراهیم شیبانی و «سایه ات را قاب می گیرم»

هدیه تهرانی تهیه کنندگی تازه ترین فیلم ابراهیم شیبانی با عنوان «سایه ات را قاب می گیرم» را برعهده گرفت. فیلمنامه این کار نوشته علیرضا معتمدی است و هدیه تهرانی قرار است نقش اول را خودش بازی کند. این فیلمنامه برای دریافت پروانه ساخت به اداره نظارت ارشاد ارائه شده ولی هنوز پروانه ساخت فیلمش صادر نشده است. تهرانی پیش از این در کار اول زوج کیوان علیمحمدی-امید بنکدار یعنی «شبانه» هم به عنوان تهیه کننده فعالیت داشت.

علیرضا داودنژاد و «افیون»

علیرضا داود نژاد کارگردان سینما فیلمنامه‌ای با نام «افیون» را با موضوع اعتیاد در اختیار وزارت کشور گذاشته تا در صورت به توافق رسیدن این متن به فیلم سینمایی تبدیل شود. این کارگردان که چندی پیش در جلسه مشترک سینماگران با عبدالرضا رحمانی‌فضلی حضور داشت مطلع شد معضل اعتیاد از جمله مباحثی است که طرح آن در سینما برای مسولان کشور حائز اهمیت است. وی پس از آن جلسه فیلمنامه‌ای به نام «افیون» را به نگارش درآورد و به معاونت اجتماعی وزارت کشور ارسال کرد. وی منتظر پاسخ وزارت کشور است.

این کارگردان که ساخت فیلم «مرهم» با موضوع اعتیاد را در کارنامه کاری خود دارد در صحبت های اخیر خود اشاره کرد: سعی کردم در این فیلمنامه مفاهیم متفاوت و موثری را بیان کنم و دنیای تیره و تاری را که مواد مخدر پیش روی جوان ها می‌گذارد، نقد کنم و عواقب گرفتاری در دام اعتیاد را به نسل جوان و خانواده‌های آنها هشدار دهم.

قربان محمدپور و «سلام بمبئی»

حسن دادخواه تهیه کننده سینمای ایران که در ایام جشنواره فیلم فجر با اومش مهرا تهیه کننده هندی ملاقات داشت. خبر از یک همکاری مشترک داد. طبق صحبت های اولیه طرحی با عنوان «سلام بمبئی» نگاشته شد که مورد استقبال تهیه کننده هندی قرار گرفت و حتی توافقات اولیه نیز برای حضور آیشوارا بازیگر زن هندی انجام شد. این طرح قرار است سال آینده در اختیار مسئولان سینمایی قرار بگیرد و به خاطر فراهم بودن سرمایه از طریق مهرا و یک تهیه کننده ایرانی فرانسوی به نام مرتضی محمدی پس از تایید وارد مرحله ساخت شود.

فریدون جیرانی و «سایه»

جیرانی برای ساخت جدیدترین فیلم خود با نام «سایه» به دنبال سرمایه‌گذار است .وی این روزها برای ساخت جدیدترین اثر سینمایی خود به دنبال تامین بودجه است تا بعد از جذب سرمایه گذار درخواست پروانه ساخت کند. «سایه» در ژانر پلیسی-جنایی و درباره یک کاراگاه ایرانی است. طبق گفته این کارگردان نگارش سناریو این فیلم سینمایی به زودی به پایان می رسد و آن چه که مشخص است اینکه جیرانی به دنبال بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار برای بازی در این فیلم سینمایی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>