سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
گزارش اختتامیه تجلی اراده ملی/

ایوبی : سینما یک امر ملی است / بولتن نویسی به سینما کمک نمی‌کند

aubiiii

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به حضور نهادها و سازمان‌ها در سینما گفت: سینما یک امر ملی است که بدون کمک شما کاری از دست ما ساخته نیست.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به حضور نهادها و سازمان ها در سینما گفت: سینما یک امر ملی است که بدون کمک شما کاری از دست ما ساخته نیست.

 سوره سینما – اختتامیه بخش تجلی اراده ملی عصر امروز (جمعه ۹ اسفند) در تالار ایوان شمس برگزار شد و سازمان ها ونهادهای حاضر در این بخش برگزیدگان خود را معرفی کردند.

حضور نهادها امسال پربرکت بود

ناصر باکیده در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی جشنواره که نهم اسفند در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: وقتی دبیر جشنواره سه ماه پیش فرمان آغاز جشنواره را داد، ارتباطات متعددی با نهادها به وجود آمد که ماحصل آن حضور ۲۴ نهاد در این دوره جشنواره بود که دوره پربرکتی است و سرآغازی برای حرکت در سینما است.

او همچنین با اشاره به جلسات داوری بخش تجلی اراده ملی متذکر شد:«بالغ بر ۱۲۰ نفر از کارشناسان و هنرمندان در هیات داوران این بخش دور هم گرد آمده، فیلم ها را دیدند و جمع بندی کردند که امشب ماحصل آن را شاهد هستیم.»

سینما مساله ملی است/ سازمان ها در تولید فیلم مشارکت کنند

 دبیر جشنواره فیلم فجر که در مراسم اختتامیه تجلی اراده ملی سخن می گفت با بیان این موضوع یادآور شد: از سال های گذشته این امید وجود داشت که این بخش گزارش کار همه نهادها و سازمان هایی باشد که در طول سال در فیلم های سینمایی مشارکت کرده و از ظرفیت های سینما برای پیشبرد اولویت ها و اهداف کشور استفاده می کنند. سینما ظرفیت وسیعی دارد که هر چقدر از آن بیشتر استفاده کنیم می توانیم در جهت اهداف انقلاب گام برداریم.

او با اشاره به نمایش فیلم ها در استان های مختلف متذکر شد: امسال در ۳۱ استان نمایش فیلم داشتیم و این کار بزرگی بود که به همت مدیریت استان ها در بخش های مختلف این کار سامان یافت. همچنین اختتامیه های متعدد در ۲۲ استان آیین پایانی این بخش را قدری به تاخیر انداخت.

رضاداد با بیان این موضوع که اختتامیه تجلی اراده ملی این آخرین آیین جشنواره است یادآور شد: ما در هفته آینده با آیین تقدیر و تشکر از هیات انتخاب و داوری پرونده جشنواره سی و دوم را می بندیم و از هفته بعد از آن، شورای سیاستگذاری جشنواره تعیین می شود.

او با تشکر از سازمان ها و نهادهایی که در بخش تجلی اراده ملی جشنواره امسال حضور داشتند گفت: همکاری دوستان عزیز باعث شد که ما بتوانیم در هر دو بخش جشنواره (اصلی و هم تجلی اراده ملی) علیرغم این که کار ما در موزره سینما زیادتر شد، اما به آرامش هر دو بخش کمک کرد. امسال سال تغییر و تحول دولت است؛ شاید نمی شد انتظار این مشارکت را داشت.

دبیر جشنواره فیلم فجر اظهار امیدواری کرد که آیین تجلی اراده ملی آیینی باشد که سازمان ها در تولید فیلم ها مشارکت داشته باشند و شاهد حمایت سازمان ها در این بخش باشیم.

او یادآورشد: سینما مساله ملی و باید دست به دست هم دهیم و آن وقت سینمای رو به پیشرفت خواهیم داشت. امیدوارم برنامه ریزی در این بخش از ابتدای سال آتی به گونه ای باشد که آیین نامه مشخص و جداگانه ای برای این بخش تدوین شود.

tajali erade melli (9)

بولتن نویسی به سینما کمک نمی کند

حجت الله ایوبی در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر گفت: در جشنواره فجر دانشگاه ها و نهادهای مختلف می خواهند ما را نقد کنند و بولتن بنویسند؛ نمی گویم نکنید ولی چه فایده دارد، رصد کردن سینما کافی نیست.

 رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد همچنین گفت: بولتن نوشتن تنها کاری که می کند این است که علما را نگران کند. یک بولتنی دیدم که پیش بزرگی رفته بود و نوشته بودند امسال در ۲۳ فیلم سیگار کشیده شده است.

او با تاکید بر این که قدر این سینمای شریف را بدانیم یادآور شد: ما یک سینمای خوب و شریف داریم که افتخار جهان اسلام است. در دل این سینما همه جور گفتمانی جا دارد، آن نگاه انحرافی که شکل گرفت که این سینما را ویران کنیم و سینمای جدید بسازیم این موضوع شدنی نیست.

ایوبی تاکید کرد: باید این سینمای شریف و بنای باشکوه را حفظ کنیم و در درون آن همه سلایق قابل قبول است. به همه آن ها احترام می گذاریم و دیدگاه هایشان را می پذیریم. نمی گویم فیلم تلخ و بد نداریم، ولی فیلم هایی می سازیم که همه اعضای خانواده می روند می ببینید. این سینمای سینمای انقلاب و دفاع مقدس است، انقلاب اسلامی کارنامه سینما است.

او با تشکر از همه کسانی که در جشنواره امسال تلاش کردند و زحمت کشیدند اظهار امیدواری کرد که پرونده جشنواره بعدی زودتر با همدلی و همفکری با سینماگران باز شود.

ایوبی با اشاره به حضور نهادها و سازمان ها در سینما گفت: امشب هم شب خوبی است که سازمان ها و نهادها پایشان به سینما باز می شود. سینما یک امر ملی است که بدون کمک شما کاری از دست ما ساخته نیست. کار ما خیلی سخت است و آرزو نمی کنم شما هیچ کدام جای بنده باشید، امیدوارم با همدلی نهادهای مختلف کار را جلو ببریم.

او یادآور شد: به هر حال انتظارمان از نهادها و دستگاه های مختلف این است که کنار سینما بیایند و هزینه کنند. خیلی ها هستند که سینما رفتن را تجربه نکرده اند. من آن قدر سینما سلام برگزار می کنم حتی اگر همه شیشه های سینما بشکند- برای این که مردم سینما رفتن را تجربه کنند.

معرفی سینما، مدیریت و پرسنل و متصدی سالن نمایش

 لوح تقدیر و جایزه ویژه جشنواره در بخش بهترین سینما، به سینما پایتخت به مدیریت علی اکبر دماوندی از میان پردیس سینمای آزادی، پردیس سینمای اریکه ایرانیان، سینما پایتخت و پردیس سینمایی تیراژه ۲ تعلق گرفت. همچنین لوح تقدیر به مالک سینما تیراِژه ۲ مصلح نیابه پاس کوشش در مسیر فراهم سازی و افتتاح سینما در سی دومین جشنواره فیلم فجر اهدا شد.

جایزه بهترین مدیریت و پرسنل از میان پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی ماندانا،پردیس سینمایی ملت و پردیس سینمایی کیان به پرسنل پردیس سینمایی ملت به مدیریت هادی منبتی تعلق گرفت.

لوح تقدیر وجایزه ویژه بهترین متصدی سالن نمایش از میان پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی تماشا،پردیس سینمایی ماندانا،پردیس سینمایی راگا و پردیس سینمایی سپیده به متصدی سالن پردیس سینمایی ماندانا به مدیریت بهرامی و متصدی سالن پردیس سینمایی راگا خانم اکبری اهدا شد.

معرفی بهترین های تجهیزات سینمایی

امسال اولین سالی است که نمایشگاه تجهیزات سینمایی به دست صنعتگران و سینماگران همزمان با روزهای اول جشنواره برگزار شد به همین منظور بهترین های نمایشگاه و تجهیزات سینمایی و اپتیک صدا معرفی شدند.  لوح زرین و برگزیده اول به شرکت سیستم های رسانه ای بعثت به مدیریت سید سعید رضوی تقدیم شد. همچنین بنیاد سینمایی فارابی به پاس تولید و طراحی ساخت جلوه بصری فیلم سینمایی ( چ) لوح و تندیس برگزیده اول را به موسسه ققنوسِ خیال با مدیریت سید هادی اسلامی تقدیم کرد .

در این مراسم همچنین از چهار نفر متخصص با سابقه در زمینه اپتیک صدا و خدمات دیجیتال از چهار مرکز خدمات فنی به شرح زیر تقدیر شد. محمد صادق جوادی از شرکت فیلمساز به عنوان با سابقه ترین متخصص اپتیک صدا به سینمای ایران ، وحید تبریزی از شرکت صنایع خدمات فیلم ایران ( لابراتوار بدیع ) به عنوان متخصص اصلاح رنگ، هوتن حق شناس از شرکت مرکزخدمات پیش گامان اریا به عنوان متخصص اصلاح رنگ و فرهادی قدسی از شرکت مرکز خدمات فنی روشنا به عنوان متخصص اصلاح رنگ تقدیر شدگان این حوزه بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>