سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

احتمال آغاز فیلمبرداری «حریر» در سال ۹۳/ فیلم‌های جشنواره شبیه هم بودند

ferial-behzad

فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد سال ۹۳ کلید می‌خورد.

فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد سال ۹۳ کلید می‌خورد.

غلامرضا آزادی تهیه‌کننده «حریر» به سوره سینما گفت: برای تولید «حریر» در حال انجام امور مقدماتی هستیم، ان شاء الله بتوانیم سال جدید این فیلم را کلید بزنیم. این فیلم ماجرای دختر چاقی را روایت می‌کند که اوضاع جسمی مشکلات زیادی برایش به وجود آورده است. ابتدا می‌خواستیم از پگاه آهنگرانی برای این نقش استفاده کنیم و قرار بود ایشان وزنش را بالا ببرد، اما حالا که یک سال از تصمیم ما برای ساخت این فیلم گذشته، بهتر دیدیم برای واقعی تر شدن فیلم، از یک فرد دارای وزن بالا دعوت به همکاری کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا ساخت «حریر» مدتی است به تعویق افتاده، گفت: به وضع سینمای امروز نگاه کنید. بخش خصوصی در چه موقعیتی است؟ این بخش از فیلمسازان باید از جیب خودشان پول بگذارند، در عین حال فیلمی بسازند که هم اکران شود، هم مردم پسند باشد. الان فقط بخش دولتی فعالیت دارد و می‌بینیم که موفق نمی شود گیشه را گرم کند.  بخش خصوصی سینما در هشت سال گذشته بیمار شد و گواه این حرف فیلم های مشابهی است که ساخته می‌شود. شما به زمان دولت هشتم و قبل از آن نگاه کنید. سالی ۱۰۰ فیلم ساخته می‌شد یعنی  ۱۰۰ فیلم متنوع داشتیم. حالا نهادی سفارش ساخت ۲۰ فیلم را می‌گیرد و همه را مثل هم در می‌آورد. انگار که همه بچه‌های یک کلاس از روی صفحه مشخصی از کتاب سرمشق نوشته باشند.

آزادی افزود: فیلم‌های جشنواره امسال پر از مضامین غم انگیز بود. ریتم نداشت. افتتاحیه‌ فیلم‌ها اغلب لانگ شات‌هایی بود از یک خانه ویران، یا شخصیت‌های بیمار و بحارن زده یا هر چیز تخریب شده دیگری که بتوان تصویر کرد. بعضی فیلمسازان فکر می‌کنند اگر آثارشان سیاه باشد جشنواره های خارجی به دنبالشان می‌آیند. راستش را بخواهید من در سینمای امسال فیلم سینمایی مشاهده نکردم. همه آثار نمایش رادیویی هستند. ریتم  کند بیداد می‌کند و همه اینها ناشی از بی‌تجربگی افراد است.

غلامرضا آزادی فیلم‌های سینمایی «پرستوهای عاشق»، «بالای شهر، پایین شهر» و … را تهیه کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>