سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

شاه حسینی و ادامه نگارش یک فیلمنامه/ یک فیلم تازه در سینمای دفاع مقدس

ensieh-shahhoseini

نویسنده و کارگردانی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور نداشت این روزها فیلمنامه جدیدی در دست نگارش دارد.

نویسنده و کارگردانی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور نداشت این روزها فیلمنامه جدیدی در دست نگارش دارد.

انسیه شاه حسینی در رابطه با فیلم جدیدش به سوره سینما گفت: مدتی است سرگرم نگارش فیلمنامه‌ای هستم که تمام وقتم این روزها به آن اختصاص دارد. نام این فیلمنامه که در مرحله تحقیق و نگارش است «به کودکان شلیک نکنید» است. کار تحیقاتی سنگینی دارد و تمام تلاشم بر این است که فیلم قابل اعتنایی تولید شود.  خودم قصه اش را دوست دارم و هنگام نوشتن فقط به کاراکترها فکر می‌کنم. برخلاف اغلب نویسندگان که از ابتدای کار قصه را بر اساس بازی برخی بازیگران می نویسند، چنین عادتی ندارم و ادبیات فیلمنامه از هر چیز برایم مهمتر است.

شاه حسینی ادامه داد: اینکار اگرچه بسیار وقت گیر بود و مرا اذیت کرد، اما می‌خواهم تمام انرژی و توانم را برای یک فیلم قابل دفاع هزینه کنم. این فیلمنامه از جشنواره سال گذشته در حال نگارش است و هنوز به اتمام نرسیده. «به کودکان شلیک نکنید» یک درام انسانی است در ژانر دفاع مقدس. شخصیت‌های این قصه در شرایط بحران باید تصمیم بگیرند که شاید در حالت عادی قابل قضاوت نباشد. با توجه به محتوای داستان فیلم پربازیگری خواهد بود. این فیلمنامه نقطه عطفی در کارنامه من است و امیدوارم فیلم تاثیر گذاری در سینمای ایران باشد.

وی با توجه به اینکه ساخت این فیلم احتمالا دردسرهای اقتصادی زیادی دارد در رابطه با تامین هزینه های مالی این پروژه افزود: تا به حال برای هیچ یک از کارهایم به مشکل مالی بر نخوردم . خداوند همیشه یار من بوده و چون از نیت من با خبر است بعد از این هم چنین مشکلاتی نخواهم داشت.

انسیه شاه حسینی فیلم‌های سینمایی «غروب شد بیا»، «زیباتر از زندگی»، «پنالتی» و … کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>