سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۸:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

فلاح‌پور و یک فیلم سینمایی درباره زنان/ حال بدنه سینما وخیم است

esmaeel-falah-poor

اسماعیل فلاح‌پور از نگارش بخش‌های پایانی یک فیلمنامه سینمایی درباره زنان خبر داد.

اسماعیل فلاح‌پور از نگارش بخش‌های پایانی یک فیلمنامه سینمایی درباره زنان خبر داد.

فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود در حوزه کارگردانی به سوره سینما گفت: مشغول نگارش فیلمنامه یک فیلم سینمایی هستم که درباره زنان در جامعه امروز است و تا هفته‌های آینده به پایان می‌رسد. هنوز نامی را برای این اثر مشخص نکرده‌ام و در حال مذاکره با چند تهیه کننده هستیم که پس از طی این مراحل در سال نو اقدام به دریافت پروانه ساخت و فراهم کردن مراحل تولید خواهیم کرد.

این کارگردان درباره شرایط فعلی سینما و مدیران سینمایی تصریح کرد: دوستان فعلی در وزارت ارشاد قصد خیر دارند و با ادبیات صحیح و ایده آل‌های مناسب قصد گشایش و تغییر را دارند، ولی در حیطه اجرایی با مشکلاتی مواجه هستند و خیلی از حرف‌ها هنوز به منصه ظهور نرسیده است. با توجه به برگزاری جشنواره اخیر و اغتشاشاتی که از شکل و کیفیت برگزای این رویداد سینمایی ناشی شد، تشتتی متاثر از فشارهای بیرونی و خارج از سینما را شاهد بودیم که البته این عوامل روی کار مدیران پیشین هم تاثیر گذاشته بود و نمی‌تواند به عنوان دستاویزی برای عملکرد نادرست مدیران فرهنگی باشد، اگر ما قصد اصلاح و رشد سینمای ملی را داریم باید به اصطلاح صابون بسیاری از مسائل را به تن خود بزنیم.

این کارگردان با اشاره به اینکه بیشتر فیلم‌های جشنواره امسال در دولت قبلی تولید شده بود گفت: با توجه به سپری شدن مدت کوتاهی از دوره جدید مدیریت سینمایی کشور، باید در سال جدید و در جشنواره فیلم فجر سال آینده عملکرد این افراد را مورد بررسی قرار داد و امیدوارم بعنوان اولین سال سینمایی کارنامه خوبی داشته باشند .

فلاح پور با تاکید بر اینکه مدیران جدید گاهی از دیدگاههای خوب و  ایده آل خود عدول کرده اند ادامه داد: این نظریات در جهت پیشرفت سینمای ملی بسیار مناسب است ، اما بدیهی است که بخشی از عدول افراد فرهنگی ناشی از فشارهای بیرون از اهالی سینما است.  سینمای ایران در سال‌های اخیر پر رونق نبوده و معدود آثار خوبی هم که در جشنواره امسال دیدیم، مبتنی و متکی بر سینمای دولتی بود و در اصل بدنه سینمای کشور حال وخیمی دارد و باید دوستان با تنوع سوژه‌ها و یکسویه نگری به فکر رشد سینما باشند، در غیر اینصورت و با دستیابی عده کمی به سرمایه های ملی و با وجود رانت خواری این اتفاق نخواهد افتاد.

اسماعیل فلاح‌پور فیلم «استخر» به تهیه کنندگی سعید جهانیان با بازی زیبا بروفه ، پریناز ایزد یار و سیاوش خیرابی را آماده پخش دارد که در ایام سال نو به شبکه نمایش خانگی می‌آید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>